Ga naar inhoud


[7025S] en zijn twin tuner - 1 of 2 coax


-QenQ-

Aanbevolen berichten

Zit ik net op ihad een bericht te lezen dat er iemand 1 coax zo heeft aangesloten, Kabel --> Tuner A In --> Tuner A Out --> Tuner B In --> Tuner B Out --> TV

 

Kan dat??? Dus 1 coax en toch 2 zenders kijken?? Of bedoelt hij hier kabelkanaal, en dat gaat dan wel?

 

Wie weet meer? Morgen wordt door de satboer een nieuwe schotel geinstalleerd en krijg ik een extra coax erbij, is dat dan wel nodig?

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tuner B Out --> TV lijkt me niet. Wil je volledig gebruik kunnen maken van de 2 tuners, dan moet je ook 2 coax kabels gebruiken. Je kunt TunerA (Out) doorschakelen naar TunerB (In) via een korte coax kabel, maar dan kun je alleen zenders kijken/opnemen binnen dezelfde transponder. Met 2 coax kabels kun je altijd een zender bekijken en opnemen en ben je niet beperkt tot de transponder.

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je kunt TunerA (Out) doorschakelen naar TunerB (In) via een korte coax kabel, maar dan kun je alleen zenders kijken/opnemen binnen dezelfde transponder.

Nee, je hebt dan iets meer vrijheid.
Je kunt dan op de tweede tuner zenders bekijken met dezelfde satelliet, band en polarisatie.
Da's gemiddeld een kwart van de transponders waar je dan nog keus uit hebt.

Maar inderdaad, een tweede coax blijft het beste.

Greetz, Lion.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...