Ga naar inhoud


[7020S] schuine strepen in beeld + freezes met CI


ecs

Aanbevolen berichten

Een maand geleden een Dreambox 7020 S gekocht en daarmee maar voor een deel tevreden.

Voordat ik terug ga naar de leverancier, wil ik graag weten of er gebruikers zijn die problemen hebben met de rf modulator. Als de dreambox aangesloten is op een tv komen er schuine ook schuine strepen op het scherm. Met een echostar dezelfde opstelling gedaan, geen probleem.

Volgens mij moet dat uit de ontvanger komen.

Common interface voor Canal Plus geeft freezes, heeft Dreambox dat opgelost ?

 

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk storing van een kabelsignaal. Stel op de Dreambox een andere rf frequentie (uitgangskanaal) in.

Al is het natuurlijk beter de scart uitgang te gebruiken.

 

De Common Interface kan je beter niet gebruiken.

Gebruik CCcam en dan het kaartje ondersteboven in het cardslot en je hebt geen probleem meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een kabelsignaal zou zijn, waarom dan niet bij een echostar ?

Ik heb trouwens geen kabel tv en het lijkt me niet dat dect hierop kan storen.

Verschillende kanalen geprobeerd.

Dreambox zet in de specificaties dat de CI gebruikt kan worden en waarom leveren ze dan een apparaat waarbij dat niet kan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

de CI is een standaard, hier kun je cam module in plaatsen, welke cam module gebruik je? Het is combinatie van hard en software, indien je hier problemen mee hebt kun je beter kijken naar cccam, dit is een software matig emulator die je met de kaarlezer (in dremabox) kunt gebruiken.

De groene strepen die je krijgt heb ik ook, maar als je de box opnieuw opstart.

krijg je dan ook via de scart aansluiting groene strepen? dit is normaal, heeft te maken met de RGY aansluiting die met opstarten gecheckt wordt.

 

Grtz,

 

Sduck

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel magic cam als aston 1.04 seca geven dezelfde freezes.

Op andere boards is er ook een discussie over gaande, misschien heeft een forumlid van ons daar ervaring mee.

Met de softcam emu loopt het trouwens wel goed, maar je verwacht dat de common interface ook werkt.

Die groene strepen , soms, heb ik ook.

Maar het gaat mij om de interferentie van de rf modulator, waar die vandaan komt.

 

D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, dat wilde ik net melden.

Ik heb hetzelfde, en heb al eens een harddisk retourgestuurd naar de verkoper en een nieuwe ingebouwd.

Dit is overigens alleen zichtbaar via de rf-uitgang en niet via de scartuitgang.

 

Ik heb al eens de scartuitgang via een nieuwe rf-modulator op mijn coax gezet.

Het signaal was daarna prima; alleen was het een goedkoop exemplaar wat stoorde op de andere rf-modulatoren.

Toch maar weer ertussenuit gehaald, want ik had geen zin om weer een nieuwe te kopen.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha allemaal,

 

UPC de deur uitgedaan, dus afhankelijk van dreambox (7020).

Ik had boven op de slaapkamer ook schuine interferentie strepen rechtstreeks vanaf de uhf modulator vanaf de dream.

 

Door een scart naar een niet meer gebruikte videorecorder te gooien en vanaf deze video met uhf uit naar boven te gaan probleem weg.......

 

Kan nu boven met originele afstandbediening de dreambox beneden bedienen en dit is super !

 

Door dit topic kwam ik hierop, dacht eerst dat de kabel onderweg interferentie oppikte!

 

Thanks mannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...