Ga naar inhoud


FTP server met sme server 7.0


topie

Aanbevolen berichten

Ik heb inmiddels linux sme server 7.0 geinstalleerd. Dit is allemaal goed gegaan. Tevens heb ik er een tweede harddisk bijgezet. (Dit is na installatie gedaan.) Maar nu wil ik er een ftp server van maken. De bedoeling is dat men dan inlog en van deze extra geplaatste schijf gegevens kan downloaden. Kan iemand mij hiermee op weg helpen hoe ik dit allemaal moet doen. Ik heb wel een beschijving gevonden in het engels maar kom er niet echt uit.

 

Alvast bedankt,

 

Marcel

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zorg eerst dat je sme server de 2e drive ziet (moet dus gemount zijn)

Als de 2e schijf op de zelfde IDE kabel zit is het h.w.s. /dev/hdb

 

Je maakt dan op je 2e hdd een folder (dir) aan waar je je downloads inzet.

 

Vervolgens verwijs je in je FTP server config wat de default ftp dir is, en stel je de juiste rechten in voor de gebruikers.

daarna even je ftp server herstarten en voila!

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie Magiconline

 

Dat instellen mbt ftpserver config, bedoel je daarmee de ftp instelling onder remote access? Dan de rechten van de gebruikers moet ik dan eerst een user aanmaken en dat hierin gaan aangeven wat de rechten worden?? Zoals je zult begrijpen heb ik er nog niet veel verstand van maar wil het wel leren, dus als je me er wat mee verder wilt helpen graag. Is er misschien een nederlandse handleiding ergens te vinden waar het goed in staat hoe je zoiets moet instellen?

 

Alvast bedankt,

 

marcel

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat SME gebruik maakte van fedora, grote kans dan jouw ftp server vsftpd draait

De config zou dan vsftpd.conf heten en deze kun je dan hier vinden: /etc/vsftpd/vsftpd.conf

 

Ik denk dat je het beste "Webmin" op je sme server kan installeren.

Dan kun je via de browser je server in het NL beheren.

Voor webmin is ook een vsftpd plugin beschikbaar, lekker makkelijk beheren via de webinterface.

 

Tip:

Als je echt info in het NL wil lezen installeer dan Fedora core 5 o.i.d.

Daar over is heel veel info beschikbaar!

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...