Ga naar inhoud


[DBOX-II] Geen geluid via Y-Web bij NL-zenders


bashoogeveen

Aanbevolen berichten

Hallo @all,

 

Ik heb helaas het probleem, dat ik bij het kijken van de nederlandse zenders via Y-web ("nieuwe" webinterface) geen geluid krijg. Dit is eigenlijk altijd al zo geweest, maar het begint me nu steeds meer te storen.

 

Daar ik woonachtig ben in Duitsland kijk ik overwegend duitse zenders (FTA, Premiere) en hierbij ondervind ik geen problemen.

 

Ik ben in het bezit van 2 boxen (Nokia 2xI met AVIA600 en Sagem 1xI met AVIA600) en op beide boxen heb ik hetzelfde probleem.

 

Op zowel de Nokia als de Sagem draait Sportster 1.08 (dit probleem bestond echter ook al bij vroegere versies). Op de pc’s in het netwerk is VLC 0.8.2 geinstalleerd.

 

Weet iemand waar ik de oorzaak moet zoeken of is dit een bekend probleem (de zoekfunctie leverde niets op)?

 

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik weet dat bij de kabel het signaal van nederland te veel bandbreedte heeft om via y-web te bekijken, waarschijnlijk zal dat op de sat ook het geval zijn..

 

10 mbit ethernet adaptertje van de dbox is gewoon te krap.

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de bitrate van Nederland 1 met die van ARD (Duitsland) vergeleken.

 

Nederland 1: 1.250.000 bits/sec

ARD: 1.875.000 bits/sec

 

De bitrate bij ARD is significant hoger en toch heb ik daar wel geluid via Y-Web. Verder kan een 10 mbit netwerkkaart (theoretisch!) 10.485.760 bits/sec transporteren. Dat is bijna 10x zoveel als de eigenlijke mpeg-stream groot is.

 

Ik vermoed dus dat dit probleem een andere oorzaak heeft. Ik zou echter niet weten waar ik moet zoeken. Zijn er mensen bij wie het wel goed werkt?

 

P.S. Het beeld is trouwens perfect. Geen haperen/stotteren, gewoon vloeiend dus. Alleen zonder geluid dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb verschillende uCodes geprobeerd, echter zonder resultaat.

 

Het vreemde is dat dit probleem alleen maar bij de nederlandse zenders voorkomt. Alle andere zenders (FTA, Premiere, D+) werken vreemd genoeg wél goed.

 

Op de box zelf heb ik gewoon geluid. Ook bij opgenomen streams zijn er geen problemen. Enkel en alleen bij het kijken via Y-Web blijft het geluid weg.

 

Verder heb ik dit op zowel mijn Nokia als mijn Sagem box. Een hardware probleem kan dus min of meer uitgesloten worden.

 

Heeft iemand van jullie dit uberhaupt aan de praat gekregen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem op veel nederlandse zenders en ook een paar buitenlandse. Ik heb geen idee waar het aan ligt maar het stoort mij ook.

(Nokia Dbox2 Avia 500, Sportster 1.05)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@klaasvs31

 

Welke versie van VLC gebruik jij?

 

 

Volgende info staat overigens op de website van Y-Web:

 

Citaat:

Es kann bei LiveView zum Problem kommen, dass kein Ton zu hören ist. Das scheint an der Streaming-Engine der dbox zu liegen.

Meistens scheint dies lösbar zu sein, wenn man auf den dbox den Ton-Kannal wechselt.

Ursache und Lösung ist noch nicht klar.

 

Aangezien de nederlandse zenders slechts 1 audio-stream hebben, is het geen optie een andere stream te kiezen.

 

Ik zou graag willen weten welke ervaring andere mensen met Y-Web i.c.m. de nederlandse zenders hebben. Misschien is het mogelijk het probleem te lokaliseren als we verschillende scenario's met elkaar kunnen vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had toevallig gisteren geupdate naar de laatste versie van sportster en daarin zit een echte bandbreedte meter.

nederland 1,2 en 3 hebben via de kabel 8,5 mbit en haperen als ik via vlc kijk..

andere zenders hebben bijvoorbeeld maar 3 a 4 mbit en lopen zonder problemen.

 

voorheen gaf sportster ook 1,8 mbit aan op elke zender maar dat klopt dus niet.

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...