Ga naar inhoud


Polarisatie en skew van LNB


mifi

Aanbevolen berichten

Als ik de LNB's rond hun 'kijkas' draai, is er nauwelijks verschil in signaalsterkte (behalve als je ver draait). Kennelijk is die polarisatiegevoeligheid niet erg nauwkeurig. Niet zo belangrijk om de skew per LNB netjes te zetten.

 

Is dat ook jullie ervaring?

 

Erg handig op een T90 als een LNB in de buurt of direct boven een bevestigingsbeugel voor de voorste schotel moet zitten.

 

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites


LNB voor of achterin de beugel maakt niet zoveel verschil. Maar voor zwakkere signalen is de skew van een LNB juist uiterst belangrijk. Jouw suggestie is: gooi die LNB er maar in, succes gegarandeerd. En dat klopt ook als je bij een zonnig weertje je schotel installeert. Zodra er een stortbui is, kijk je dan naar de blokjes. Maar als je wilt weten wat men er van vindt, kun je ook de zoekfunctie gebruiken. Dan vind je bijvoorbeeld deze draad.

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als ik de LNB's rond hun 'kijkas' draai, is er nauwelijks verschil in signaalsterkte (behalve als je ver draait).


Bij maakt het wel degelijk uit! En dan is het altijd de moeite waard om altijd de maximale ontvangst te realiseren. Zo heb ik tijdens een onweersbui nog ontvangst, terwijl de sat zenders op de kabel al weg zijn...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...