Ga naar inhoud

7020 : beeld valt soms weg 2sec in YPbPr mode

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb gisteren mijn dreambox 7020 aangesloten op mijn Philips 50Pf7320 plasma scherm. Ik wou met component video op deze scherm aansluiten voor beste qualiteit. Op zich lukt dit aardig, alleen valt het beeld af en toe weg! Soms duurt het 3 minuten ofzo en is het 2 seconden weg, soms gebeurt het veel vaker (30sec) en telkens is het beeld 2 seconden weg. Ik zou heel graag component video gebruiken - ook al is eventueel het beeld evengoed via RGB - omdat mijn home cinema systeem op component video werkt en de video signalen samen met de audio signalen door de AV receiver tegelijk worden geschakeld.

Heeft iemand een idee of dit pobleem zou opgelost worden door de YUV fix (de 3 condensatoren fix die elders beschreven is)? Ik heb nog enkele maanden garantie op de dreambox dus ik wil eerder nog even wachten voor ik het even uitprobeer. Misschien is het gewoon hardware defect van de dreambox maar omdat ik op de andere threads lees dat de harware er in principe niet voor YUV signalen geschikt is twijfel ik. Overigens heb ik geen last van de blauwe zweem dat door de condensator fix uit de wereld wordt geholpen.

Overigens is het probleem niet aan de philips plasma te wijten want met mijn dvd speler met component uitgang heb ik absoluut geen probleem.

thx!

Dreambox 7020 - Echostar 3000 - Aston Simba

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen