Crest Geplaatst: 28 februari 2007 Geplaatst: 28 februari 2007 Kan ik met een externe harddisk recorder (Panasonic DMR EH65) opnemen vanaf een 7025? Dus het ene net kijken en het andere net opnemen met de hd recorder? Dat zou een interne hd schelen. Of is dat niet handig?
ranico Geplaatst: 28 februari 2007 Geplaatst: 28 februari 2007 De DB7025 heeft 2 tuners, dus dit zou geen probleem mogen zijn. Ik hoop dat een aantal DB7025 bezitters dit zullen bevestigen. Maar een interne schijf is wel veel interessanter, - geen enkel kwaliteits verlies (de ontvangen mpeg2 stream wordt gewoon op de harde schijf gekopieerd, dus geen analog naar digitale sampling voor opname) - kleindere bestanden per uur (typisch voor TVV/CD is ongeveer 1Gb per uur), vergeleken met SP opname mode, waarbij max. 2 uur voor 1DVD 4,7Gb. - indien je een klein thuisnetwerk hebt, heb je eenvoudig toegang tot deze interne disk vanaf de PC, om bvb snel reklame uit te zwieren. - neemt in totaal minder plaat (HDD recorden kan je wegdoen ) - je met interne HDD zelfs tot 4 programmas tegelijk opnemen - eventueel met een externe HDD, gemount op de DB, is ook een optie. Op mijn pro-houding van interne HDD, zal nog wel reakties komen. DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
jph Geplaatst: 28 februari 2007 Geplaatst: 28 februari 2007 Citaat: Kan ik met een externe harddisk recorder (Panasonic DMR EH65) opnemen vanaf een 7025? Dus het ene net kijken en het andere net opnemen met de hd recorder? Dat zou een interne hd schelen. Of is dat niet handig? Meen eens ergens gelezen te hebben dat wanneer je extern wilt opnemen dat je dan het kanaal waarvan je opneemtook moet laten staan, want wanneer je verandert dan ook de opname. Heb zelf geen externe opnemer , heb het dus niet kunnen testen. Maar een hd derin en dan kan je deze branden op een dvd op je pc. is echt heel simpel hoor. ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB
Gast Geplaatst: 28 februari 2007 Geplaatst: 28 februari 2007 Citaat: Kan ik met een externe harddisk recorder (Panasonic DMR EH65) opnemen vanaf een 7025? Nee, dat gaat niet gelijktijdig. De 7025 heeft maar een analoge output, je moet dus opnemen wat je kijkt. Een interne harddisk is het handigst als je nog geen disk aan je netwerk hebt hangen. Je kunt de DB dan ook prima als netwerk fileserver gebruiken, ik heb er alle MP3 en films opgekwakt. Zoals gezegd is een DVD recorder aan een PVR hangen niet handig - een interne disk is niet alleen handiger maar geeft ook nog eens beter beeld. De 7025 kan 8 zenders gelijktijdig opnemen van 2 transponders. Je kunt ook streamen naar andere apparaten, dus je kunt bijvoorbeeld ook op een laptop naar een (andere) zender kijken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen