Ga naar inhoud


[all] probleem met removed services op 21.6E


abu_ilya

Aanbevolen berichten

Ik heb recent een manual scan gedaan op 21.6E op 10972MHz, V 3/4 2532 (Baghdad TV).

Deze scan was succesvol zodat ik nu Baghdad TV in mijn Arabisch boeket heb kunnen toevoegen.

Wanneer ik daarna echter met mijn afstandsbediening de lijst der satellieten opvraag, zie ik tussen de twee astra's op 19.2E en 23.5E drie removed services staan. Als ik deze removed services selecteer, kom ik wel degelijk op Baghdad TV uit, maw die removed services komen in werkelijkheid overeen met de satelliet op 21.6E. Dit is op zich niet echt mooi maar tot daar toe. Als ik echter vervolgens probeer om een automatische scan te doen van alle transponders op 21.6E dan is het lijstje met transponders voor die satelliet leeg, ik kan dus geen automatische scan doen door dat lege lijstje.

Ik heb dan eens mijn satellites.xml bekeken en daar staat wel degelijk een entry in voor de satelliet op 21.6E:

<sat name="EutelsatW6 (21.6E)" flags="1" position="216">

<transponder frequency="10972000" symbol_rate="2532000" polarization="1"fec_inner="3"/>

....

Weet iemand hoe ik mijn dreambox "ervan kan overtuigen" om de lijst uit satellites.xml effectief te benutten zodat die removed services verdwijnen en ik een automatic scan kan doen op 21.6E

 

abu_ilya

p.s. Ik weet niet of dit relevant is maar voor alle zekerheid: ik gebruik de joskesettings waaraan ik dan het voor mij ontbrekende toevoeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het probleem opgelost gekregen als volgt:

Met de afstandsbediening: Menu-->Setup-->Service Searching-->Transponder Edit-->Eutelsat W6 21.6)-->sat-->

Orbital Position 21.6 gewijzigd in 21.5 en daarna gesaved en toen kon ik plots wel alles automatisch scannen en waren de removed services verdwenen en stond er netjes Eutelsat W6 (21.6) in de lijst met satellieten.

 

(toen ik dit deed stond Disable Autoservices update in het Expert menu aangevinkt, ik weet echter niet of dat al dan niet belangrijk is/was)

 

hope this helps

abu_ilya

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...