Ga naar inhoud


PC/harddisk crash: hoe data eraf halen?


Quassi

Aanbevolen berichten

De PC van een neef van mij is gecrashed. Een nieuwe voeding hielp niet, en de harddisk in een andere PC zetten wil ook niet om de data er af te halen. Dus PC en harddisk zijn stuk...

 

Is het iemand wel eens gelukt om in zo'n situatie de data er nog af te krijgen? en met welke methode?

Link naar reactie
Delen op andere sites


wordt de harddisk nog wel herkend in het systeem of in dat andere systeem (door o.a de bios) ?

maakt deze ook een geluid ? bijv. een tikkend geluid ?

is er nog wel een spinup ? (vinger op de schijf houden en voelen of ie gaat "trillen" zodra je de PC aanzet).

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De PC van een neef van mij is gecrashed. Een nieuwe voeding hielp niet, en de harddisk in een andere PC zetten wil ook niet om de data er af te halen. Dus PC en harddisk zijn stuk...

Is het iemand wel eens gelukt om in zo'n situatie de data er nog af te krijgen? en met welke methode?

Ik had dit ook met een Maxtor 80GB hardeschijf,ik heb toen via een kennis waarvan ik zeker wist dat die de zelfde hardeschijf had,de printplaat overgezet en toen weer aangekoppelt.Het werkte goed ik alles over gezet daarna de print weer terug gezet,en daarna opgestuurd naar maxtor.Ik heb nu een nieuwe plus de data nog.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ik heb de schijf in een andere PC gedaan. de schijf wordt niet herkent door de BIOS en heeft ook geen spinup en tikt ook niet.

 

de schijf is een Quantum Fireball 20.4 GB lct 20. misschien is de printplaat/chips stuk, ct nr. 23973802QLNB6V en p/n 204531-001, ik ga eens zoeken voor een 2e hands... misschien iemand hier?

 

Citaat:
wordt de harddisk nog wel herkend in het systeem of in dat andere systeem (door o.a de bios) ?

maakt deze ook een geluid ? bijv. een tikkend geluid ?

is er nog wel een spinup ? (vinger op de schijf houden en voelen of ie gaat "trillen" zodra je de PC aanzet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...