Ga naar inhoud


[ALL] Ik zou graag FLAC files af willen spelen op dreambox. Toekomst ?


birdybird

Aanbevolen berichten

Er bestaan FLAC files die je kan vergelijken met mp3 alleen er is geen geluidsverlies. (that audio is compressed in FLAC without any loss in quality)

Zijn er al ontwikkelingen op dit gebied zodat iedereen die kan afspelen op de dreambox. (een soort mediaplayer dus) ?

Is dit moeilijk te implementeren ?

Dm8000
T90,4 x quad lnb, 3 x diseq 1.0.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oops sorry, had ik er effe bij moeten vermelden. Gewoon via bestandsmodus. Je kunt welliswaar dan niet 'shuffle' spelen maar de muziek loopt wel probleemloos...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Implementeren is niet moeilijk, kwestie van libFLAC compileren voor de DB, en dan is hij wel ergens in de player te proppen.

 

Helaas heb ik de build omgeving nog steeds niet aan de praat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met PLi garnet kun je gewoon standaard flac afspelen. Zonder media speler etc... Gewoon in de file mode via de rode toets opzoeken en spelen maar....

 

En MiLo... zo eenvoudig was het niet ff een libFLAC compileren....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Implementeren is niet moeilijk, kwestie van libFLAC compileren voor de DB, en dan is hij wel ergens in de player te proppen.

Helaas heb ik de build omgeving nog steeds niet aan de praat...


Oh, be my guest, om de libLAVC dan even in enigma te hangen (de ffmpeg libraries dus). Dan heb je ook goed kans dat WMA files af te spelen zijn.

DM7000, noname 58 cm bord met SM3D12 rotor, 46GB 2.5in hitachi hdd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
hhmmzzz das jammer
Ik d8 het zal wel als een codec werken zoals in windows
Hup je installeert een codec en voila alle players kunnen er gebruik van maken.
Maar aldoende leert men


En library is geen codec en omgekeerd. Als je een goede library hebt die dynamisch codecs kan importeren ben jer wel. Maar enigma zit zo niet in elkaar.
Als je zoals ik hierboven anageen de LAVC library aan enigma koppeleld heb je wel ongeveer zoiets. De ffmpeg codec kan je dan relatief makkelijk aanschakelen.
In enigma2 hebben ze gekozen voor gstreamer. Dan wordt het toeveogen van codecs ook wat makkelijker.

DM7000, noname 58 cm bord met SM3D12 rotor, 46GB 2.5in hitachi hdd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Vond deze draad toen ik eigenlijk naar iets anders op zoek was.

Kan ik ook flac (en ook ape) afspelen op een 7025. Ik snap dat ik dan iets moet doen (codecs laden) Heefty er iemand een dummy uitleg. Het zou mooi zijn als het met Gemini kan.

 

Alfman

Humax i5050 - CAIW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...