Ga naar inhoud

[7020] PPTP vpn verbinding vanaf Dreambox naar Windows

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben op zoek naar een oplossing om een PPTP vpn verbinding te maken van mijn dreambox 7020 naar mijn Windows 2003 server.

Met openvpn is het niet mogelijk omdat de server ook draait met RRAS en dus moet de dreambox rechtstreeks verbinden naar de RAS server.

Heeft iemand een oplossing hiervoor!? Ik draai nu met nabilo maar wil ook een andere image proberen als dat de oplossing is.

Irciot

Geplaatst:

Ik dat je het beste een router/server in datzelfde netwerk van je dreambox kunt laten inbellen en dat met een statische route doorgeven aan je dreambox.

Voor zover ik weet geen vpn client software voor de dreambox, en al gelemaal geen RAS versie.

Geplaatst:
Citaat:
Ik ben op zoek naar een oplossing om een PPTP vpn verbinding te maken van mijn dreambox 7020 naar mijn Windows 2003 server.
Met openvpn is het niet mogelijk omdat de server ook draait met RRAS en dus moet de dreambox rechtstreeks verbinden naar de RAS server.

Waar staat die dreambox? Waar staat die server? Wat zit er tussen die twee? Waarom moet dat met RRAS?

Wat wil je eigenlijk precies bereiken?
Geplaatst:

Kun je niet gewoon SSH gebruiken om poorten te tunnelen van/naar externe netwerken?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen