Ga naar inhoud


Meerdere aansluitingen tegelijk ?


Gast

Aanbevolen berichten

Nog een vraag die ik in de forums niet kan vinden. Is het namelijk mogelijk dat ik hier bij mij thuis meerdere aansluitingen zou kunnen hebben, zoals bijv. in een hotel. Daar heeft men ook niet voor iedere kamer een schotel op het dak ? Wat is er voor nodig om zoiets te kunnen doen met maar 1 schotel ??<P>Ik denk dat er meerdere zijn die misschien ook een antwoord op deze vraag willen hebben.<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zal een korte uitleg geven:<P>1 schotel + 1 LNB + 1 Onvanger = Allemaal naar het zelfde programma kijken.<BR>je kunt het vergelijken met het luisteren naar de radio. Wil je op meerdere kamers naar verschillende satzenders kijken, dan ben je genoodzaakt om voor elke tv een aparte ontvanger aan te schaffen. Je kunt wel af met 1 schotel. Door b.v. een quatro LNB in je schotel te plaatsen kun je 4 ontvangers onafhankelijk van elkaar laten zappen. Hoe ze dat in een hotel doen is te vergelijken met je kabelmaatschappij, maar dan in het klein.<BR>Ik hoop dat dit je een beetje duidelijkheid verschaft.<P>Borry<BR><p>[This message has been edited by Borry (edited 29-12-2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het alleen maar om het canal digitaal pakket gaat is een enkele lnb met een splitter genoeg.<BR>Het complete C+ nl pakket heeft (even snel gekeken hoor)horizontale polarisatie en dus 1 spanning naar de lnb toe. <BR>Maar als je verder wilt kijken word het een iets ingewikkelder verhaal.<BR>Die splitter kan overigens wel 100 uitgangen hebben...<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

echt moeilijk is het niet maar het is wel een beetje duur daar gaan we dan<BR>je hebt nodig een 1 schotel en 1 lnb met een horizontale en een vertikale uitgang <BR>of twee lnb's 1 horizontaal en 1 vertikaal<BR>die komt (komen) op een koppel filter met een h/v ingang<BR>met daar op weer 4-5-6-7-8-9-10 enz uitgangen die je maar nodig bent<BR>het koppel filter schakelt naar naar keuze h/v door de spanning van de ontvanger naar de goede uit(in)gang van het lnb<BR>nu kun je de keuze nemen om bij elke tv een ontvanger neer te zetten of dat je voor je zelf een klein kabel kopstation gaat maken<BR>met 1-2-3-4-5 enz kanalen er op<BR>houd in voor elk kanaal een ontvanger sterkte er mee

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Borry,<BR>Dat zijn zogenoemde breedbandsplitters en <BR>die zijn er in verschillende uitvoeringen.<BR>Frequentiebereik (lees doorvoer)ligt tussen de 5 en de 2500 MHz en hebben 2 tot meerdere uitgangen uitgevoerd met "F" aansluitingen.<BR>Ik heb er toevallig 1 voor mij liggen met 8 uitgangen.<BR>Deze is zo uitgevoerd dat er alleen maar spanning naar de lnb kan lopen en niet tussen de ontvangers onderling.<BR>Wat ik al eerder zei, voor het NL-pakket een prima oplossing en relatief goedkoop zonder ingewikkelde toestanden.<BR>Simpelweg je huidige coax doorknippen, splitter er tussen,en hollen met die fiets.<P>Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je quatro lnb gebruikt. deze heeft 4 uitgangen nl.1x hoog hor.1x hoog ver.1x laag hor.1x laag ver.dus digitaal en analoog. dit koppel je middels 4 coax kabels aan een [active] multiswitch. met 4x of..x uit.<BR>dan kun je een analoge of digitale ontvanger aansluiten.<BR>gebruik je een active switch dan kun je ook nog een ant.of cai signaal invoeren zodat je middels een kabel ant/cai en schotel signaal bij de eindpunten hebt. daar wordt het weer gescheiden door een coax stopc. met fm.-ant.-sat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe je het ook bekijkt, ondanks alle splitters en div. LNB's Volgens mij blijft de conclusie: aan het einde van elke coax komt een ontvanger. Volgens mij was de vraag of het mogelijk was om met 1 ontvanger meerdere t.v.'s van verschillende kanalen te voorzien en dit is volgen mij en zo te lezen ook volegens andere helaas... niet mogelijk.Verschillende kanalen op meerdere tv's blijft een zeer kosbare aangelegenheid.<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...