Ga naar inhoud


[7020S] Hoe Inadyn instellen in PLI Garnet ?


petty

Aanbevolen berichten

Hallo Forumleden,

 

Ik wil graag Inadyn gebruiken in mijn Dreambox 7020. Ik heb Inadyn via de download geinstalleerd, maar kan het nergens vinden.

 

Kan iemand mij aangeven hoe ik nu Inadyn kan instellen?

 

Vast bedankt,

 

Petty

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt, hou dat zeker even in de gaten.

 

Voor de alias: moet daar namex.dyndns.og gezet woren of alleen namex?

 

Ik lees ook op het forum dat iemand een abuse heeft gekregen met de standaard instelling (10 min.).

 

In de regel van inadyn.config staat het getal 60000 voor de updateherhaaltijd. Is dit getal in 1/100 sec? (dus 10 min). En wat mag het maximaal zijn?

 

Ik wil graag naar 1x per dag update.

 

Vast bedankt voor het antowwrd

 

Grtz

 

Petty

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartstikke bedankt. Zal de download ophalen.

 

Heb even gekeken en de laatse download van het menu opgehaald.

 

Mijn menu download is up to date en ik heb inadyn (1.96) (services) en Inadyn configururation v 10.0 (plugins) geinstallerd.

Ik zie dat inadyn.config nu op update_period_sec 1800 staat. Geweldig fijn dat je dat even hebt willen doen.

Blijft voor mij de vraag hoe ik kan zien dat inadyn als proces aktief is. Weet je dat ook, en kun je dat dan even aangeven?

 

Ik in ieder geval ben ik blij met je antwoord.

 

petty

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hartstikke bedankt. Zal de download ophalen.

Heb even gekeken en de laatse download van het menu opgehaald.

Mijn menu download is up to date en ik heb inadyn (1.96) (services) en Inadyn configururation v 10.0 (plugins) geinstallerd.
Ik zie dat inadyn.config nu op update_period_sec 1800 staat. Geweldig fijn dat je dat even hebt willen doen.
Blijft voor mij de vraag hoe ik kan zien dat inadyn als proces aktief is. Weet je dat ook, en kun je dat dan even aangeven?

Ik in ieder geval ben ik blij met je antwoord.

petty

Typ in telnet: ps
En kijk of daar inadyn tussen staat. Die update period van een half uur lijkt me genoeg. Inadyn zal alleen een wijziging sturen als 't IP-adres ook echt veranderd is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo DAF2000

 

Bedankt voor het snelle antwoord.

 

heb even gekeken in Telnet met het commando ps, en het staat erbij.

/var/bin/inadin en inputfile /var/etc/indyn.config.

 

In Inadyn.config staat:

--background --dyndns_system ppp@dyndns.org --username XXXX --password YYYY --update_period_sec 1800 --alias ZZZ

#0

 

Dan is het compleet en heeft iedereen er wat aan.

 

Nu afwachten wat er gebeurt. Als het goed is helemaal niets als de ip niet verandert en ook geen melding van Dyndn

sd.org dat de aanmelding is verlopen of een abuse.

 

 

Iedereen bedankt voor de hulp.

 

Groetjes,

 

petty

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inadyn zal alleen een wijziging sturen als 't IP-adres ook echt veranderd is.

 

Dat lijkt wel zo te zijn inderdaad. Ik had het eea een tijdje ingesteld staan met Inadyn.

Maar, mijn orange-verbinding heeft een vast IP-adres; na een week of vier kreeg ik dan de mail van dyndns, of ik maar even mijn account aldaar wilde bevestigen; als dit inderdaad gebeurt als hierboven geschreven, is dat wel logisch.

Blijkbaar wordt de verplichte maandelijkse (geforceerde) update van het account niet verzorgd door Inadyn...

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Inadyn zal alleen een wijziging sturen als 't IP-adres ook echt veranderd is.


Dat lijkt wel zo te zijn inderdaad. Ik had het eea een tijdje ingesteld staan met Inadyn.
Maar, mijn orange-verbinding heeft een vast IP-adres; na een week of vier kreeg ik dan de mail van dyndns, of ik maar even mijn account aldaar wilde bevestigen; als dit inderdaad gebeurt als hierboven geschreven, is dat wel logisch.
Blijkbaar wordt de verplichte maandelijkse (geforceerde) update van het account niet verzorgd door Inadyn...

Een geforceerde update van inadyn valt ook te maken. In de configuratiefile kun je dat instellen (zie de weblink die ik gaf). Ik zal 'ns kijken of ik dat nog in de plugin ga aanpassen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...