Ga naar inhoud


Arion CD 9300PVR top, usb goed ook met apple mac


MrMario64

Aanbevolen berichten

Heb zojuist een arion CD 9300PVR binnen.

Heb een PVR5020 gehad en was in principe erg tevreden hierover behalve dan de beperkingen van USB bijvoorbeeld en al zeker met een apple. Het werkt gewoon niet dan.

De vreugde was dus enorm toen bleek dat de USB van de Arion wel goed werkt op de apple, de receiver mount keurig op de desktop.

 

Ik heb gezocht hiernaar maar kon iet echt duidelijk wat vinden of het wel of niet werken zou. Bij deze dus.

 

Ik ben er tot dusver erg tevreden over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is juist,

 

Maar ik ben al blij dat de usb het goed doet daar met de pvr5020 dit op de mac absoluut niet werkte. Moest ik aldoor windows opstarten om firmware te updaten of een film eraf te halen. Wat weer veel te traag was natuurlijk.

 

Settings etc is best handig om op de pc te doen maar zal ik niet vaak gebruiken. Daarvoor kan ik altijd wel ff windows op de mac gaan draaien.

 

Het voornaamste voor mij is dat ik de opnames eraf haal, dan omzetten en naar de appletv waar ik dan weer keurig afleveringen etc op kan beheren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik nog een klein vraagje, gebruik je hierbij een usb-serieel adapter op de mac en dan via windows om de setting lijsten te bewerken.

 

En nu schiet me nog een vraagje binnen hoe selecteer ik de tweede tuner?

 

Arjan

Arion AF-9400 PSE 160 gb, Aston Wamba 311, visiosat bisatellite 4 lnb Astra 1/2/3 hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bewerk momenteel niet de settingslijst op de computer dus kan daar geen antwoord op geven.

Ook heb ik een twin lnb, dus selecteer niet een tuner.

Maar, je kunt bij satellieten instellen op welke tuner ze zitten. Als je nu deze satelliet opent door op de sat knop te drukken tijden tv, dan zal hij automtisch de juiste tuner pakken.

 

Als je ook een twin lnb hebt (op beide tuners zelfde satellieten maar wel een twin lnb, of 2 lnb's) dan de tuner instellen op "beide" nu zal de receiver automatisch de vrije tuner pakken om te tunen of op te nemen.

 

Ik zal later wanneer ik het echt nodig heb eens gluren naar die settings editor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb aangegeven dat ik twee lnb's heb (heb ik ook 1 met astra 1 en de andere met astra 1/2 en hotbird).

 

Tijdens het kanaal inlezen heb ik kopieer kanalen gedaan, dus volgens jou moet ie gewoon de vrije tuner pakken, ik zal het eens proberen.

 

Arjan

Arion AF-9400 PSE 160 gb, Aston Wamba 311, visiosat bisatellite 4 lnb Astra 1/2/3 hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...