Ga naar inhoud


(7025) welke firmware gebruiken jullie anders dan Gemini


Neptunus

Aanbevolen berichten

Citaat:
Ik heb nu al een tijd veel plezier van de DB 7025 maar vraag me toch af of ik er alles uithaal wat erin zit. Ook vraag ik me af of jullie ook last hebben van een paar nadelen: een omslachtige manier op bestanden op te zoeken via de video knop ......

Ja dit vindt ik ook, maar heb nu wat gewijzigd en ziet er nu zo uit, en op de tv ziet het er al een stuk beter uit.
Titel en zendernaam zijn wit, dag opname en tijds duur zijn geel.

archive.jpg

Foto is misschien wat onduidelijk, maar op tv is het goed.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
@Happy2000

Wat heb je veranderd om die verschillende kleuren te krijgen ?


Ik heb dit in de MovieList.py veranderd:


res.append(MultiContentEntryText(pos=(0, 0), size=(380, 20), font = 0, flags = RT_HALIGN_LEFT, text = info.getName(serviceref)))
service = ServiceReference(info.getInfoString(serviceref, iServiceInformation.sServiceref))
if service is not None:
res.append(MultiContentEntryText(pos=(380, 3), size=(180, 17), font = 1, flags = RT_HALIGN_RIGHT, text = service.getServiceName()))

description = info.getInfoString(serviceref, iServiceInformation.sDescription)

begin_string = ""
if begin > 0:
t = FuzzyTime(begin)
begin_string = t[0] + ", " + t[1]

res.append(MultiContentEntryText(pos=(0, 20), size=(290, 17), font=1, flags=RT_HALIGN_LEFT, text=begin_string,color=0x00FFFF00))
res.append(MultiContentEntryText(pos=(290, 20), size=(290, 17), font=1, flags=RT_HALIGN_RIGHT, text=len,color=0x00FFFF00))

Heb als bijlage de nieuwe MovieList.py bij gedaan, als je deze over de oude heen zet heb je hem zo.
Wel eerst even uitpakken het is een zip bestand.

1352640-MovieList.zip

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik gebruik de nieuwe CVS Image's van Boxman of Oozoon.... Doen het ook goed, ik heb niet echt een voorkeur voor een image maker maar probeer wel zo veel mogelijk de laatste uitgebrachte images uit...

Nu draai ik met de laatste versie van Boxman en die bevalt me erg goed en als Gemini 2.3 uit is ga ik die weer bekijken..

Joecks


Joecks, wat zijn nou noemenswaardige verschillen (+ of - ) tussen deze images??
Todays dummy is tomorrows expert!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Heb als bijlage de nieuwe MovieList.py bij gedaan, als je deze over de oude heen zet heb je hem zo.
Wel eerst even uitpakken het is een zip bestand.


Hallo Reinder: ik heb het bestand erin gezet in de juiste map maar ik zie niets veranderen, moet ik opnieuw opstarten? Ik start zo min mogelijk op omdat de DB weleens in de boot blijft hangen met alle gevolgen vandien, vandaar de vraag.

nb: je bent al snel aan het proggen geslagen met de Dreambox!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je moet wel opnieuw opstarten anders werkt het niet.

Ben niet echt aan het programmeren geweest heb alleen een paar regels veranderd.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hetgeen ik en mijn medekijkers vervelend vinden is dat er geen aanduiding is of je al naar het opgenomen programma al gekeken hebt dus zodat je hem snel kunt detecteren en kan wissen want als je niet onmiddellijk wist kna d at mt bvb series nogal verwarrend werken , bij mijn Phillips HD recorder kwam er een oogje voor ter indicatie...

 

Is er ergens documentatie over de routines zoals die movielist zodat ik het eventueel zelf kan Proggen want men weet dat je al gekeken hebt want de vraag Wil je de opname opnieuw starten of verder kijken (niet exact) vraagt men dus het kan

....

 

mvg

 

Kefje

Dreambox 7025 160GB Ronaldd TvVl CD

Dreambox 500s Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...