wittekerst Geplaatst: 27 april 2007 Geplaatst: 27 april 2007 Ik heb een vraagje, Als het image in een multiboot op de USB stick is geinstalleerd, heeft het dan zin om een swap file te gebruiken? Bij meerdere images kan dit natuurlijk een conflict opleveren omdat de swap in de root aangemaakt wordt. Groet, Wittekerst Dreaming of a ...
dAF2000 Geplaatst: 27 april 2007 Geplaatst: 27 april 2007 Multiboot staat helemaal los van een swapfile. 't Heeft niks met elkaar te maken.
Littlesat Geplaatst: 27 april 2007 Geplaatst: 27 april 2007 Maar een swapfile is zeker met een DM7000 zeer handig(!) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
wittekerst Geplaatst: 27 april 2007 Auteur Geplaatst: 27 april 2007 Dus als ik het goed begrijp, staat de swapfile als extentie voor werkgeheugen en de usb drive als opslaggeheugen/drive. Groet, Wittekerst Dreaming of a ...
Roodkapke Geplaatst: 27 april 2007 Geplaatst: 27 april 2007 Helemaal goed, zie het maar als extra werkgeheugen. Het is wel wat trager, maar je geeft hem wel meer lucht. De verwarring komt denk ik van images in multiboot en /var op usb. Daar werkt het wel zo, want /var staat al op usb. PLinux member
wittekerst Geplaatst: 27 april 2007 Auteur Geplaatst: 27 april 2007 Citaat: Helemaal goed, zie het maar als extra werkgeheugen. Het is wel wat trager, maar je geeft hem wel meer lucht. De verwarring komt denk ik van images in multiboot en /var op usb. Daar werkt het wel zo, want /var staat al op usb. Dit verwart me nu weer. Als het image op USB staat heeft het dus geen zin om de swapfile aan te maken? Wittekerst Dreaming of a ...
dAF2000 Geplaatst: 27 april 2007 Geplaatst: 27 april 2007 Nee, 't klopt wat je dacht. Als je via multiboot werkt dan krijg je meer schijfruimte (/var dus, dus meer ruimte om te installeren) want die staat dan standaard op je USB-stick bijvoorbeeld. Maar voor je werkgeheugen (swap) maakt 't niks uit. Dus zelfs in multiboot zou je swap nodig hebben.
wittekerst Geplaatst: 27 april 2007 Auteur Geplaatst: 27 april 2007 Bedankt voor de goede uitleg Groet, Wittekerst Dreaming of a ...
Radix Geplaatst: 27 april 2007 Geplaatst: 27 april 2007 is dit ook van toepassing voor de 7025? Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image
fbouwman Geplaatst: 28 april 2007 Geplaatst: 28 april 2007 Een swap file op een USB stick? Ben benieuwd hoe lang die USB stick dan meegaat. Dit soort geheugen is niet echt geschikt op continue overschreven te worden. Na 10000 keer kon het wel eens voorbij zijn. Verder is USB geheugen nogal traag. Ik heb zelf multiboot op een 7020, en geen swap. Loopt als een zonnetje :-) Uno 4K + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323
Roodkapke Geplaatst: 28 april 2007 Geplaatst: 28 april 2007 Op een 7020 heb je in principe ook geen swap-file nodig. Dit geldt vooral voor een 7000. PLinux member
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen