PaPaulus Geplaatst: 15 mei 2007 Geplaatst: 15 mei 2007 Hoi allen, Het heeft even geduurt voordat ik er achter was, maar wanneer ik een volledig bezette scart kabel tussen de DM600 en mijn TV heb aangesloten (Loewe Xelos CRT uitvoering) krijg ik last van "funny audio" (vrouwen krijgen mannen stemmen etc). Ik heb drie verschillende ontvangers (serie nummers: 114, 2000 nogwat en 3400 nogwat) er aan gehad en alle drie de ontvangers hebben het zelfde probleem met de Loewe. Voor nummer 114 heb ik een nieuwe gekregen (nr 3400) en deze had het zelfde gedrag (prima service van de dealer). Nummer 2000 had ik boven staan en er totaal geen last van (simple Philips slaapkamer tvtje). Toen ik deze ontvanger beneden neer zette was het na een tijdje prijs. Ik heb toen de scart er af gehaald en ben via S-video + cinch audio gaan kijken en tot op heden (afkloppen uiteraard) heb ik er geen last meer van gehad. Ik wil nog proberen om de scart aan te passen zodanig dat er geen audio meer van de tv naar de DM600 gaat. Dit zorgt er denk ik voor dat het audio signaal na verloop van tijd niet meer klinkt. Volgende keer meer. Groet, PaPaulus ---------- * Vast Astra1, Astra2, Astra3 en Hotbird * 4x Quad LNB (3x Inverto IDLP-401QDL+, 1x Edison QSL-5) * 4x Triax MFD41D diseqc * 2x DM600PVR (Enigma + CCcam 2.0.2)
marcvd Geplaatst: 15 mei 2007 Geplaatst: 15 mei 2007 Hallo, Volgens mij heb ik hier last gehad van hetzelfde. Alleen dan via glasvezel (AC3). Bij mij was de oplossing DM600 uitschakelen, en weer inschakelen. Paar seconden op 'uit' knop drukken (op tuner zelf) en er komt een bericht dat veilig uitschakelen mogelijk is. Voeding eruit en er weer in, en klaar... Greetz, Marc
PaPaulus Geplaatst: 15 mei 2007 Auteur Geplaatst: 15 mei 2007 Hoi marcvd, Klopt indien de box een minuut of zo is uit geweest was het geluid helaas tijdelijk weer goed. Groet, PaPaulus ---------- * Vast Astra1, Astra2, Astra3 en Hotbird * 4x Quad LNB (3x Inverto IDLP-401QDL+, 1x Edison QSL-5) * 4x Triax MFD41D diseqc * 2x DM600PVR (Enigma + CCcam 2.0.2)
Satelliet Geplaatst: 15 mei 2007 Geplaatst: 15 mei 2007 Ik had dit toen ik er PLi op zette, heb dit trouwens aan iemand van het PLi team gezegd. Als ik originele of Gemini opzet, is het "funny audio" probleem opgelost. Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet
lexhw Geplaatst: 15 mei 2007 Geplaatst: 15 mei 2007 Bij mij precies hetzelfde op gemini 3.50 met philips TV: via scart na uit en aanzetten tv funny audio, via s-video icm cinch geen last meer van gehad.
Gast Geplaatst: 15 mei 2007 Geplaatst: 15 mei 2007 Het lijkt me inderdaad een driver issue, en dan moet elk recent image daar last van hebben, ze gebruiken allemaal de cvs als basis.
Feigling Geplaatst: 16 mei 2007 Geplaatst: 16 mei 2007 Een keer last van gehad spanning er af en er op en het was opgelost. 2x Dreambox 500 - Philips 5816/23 - Triax 88 - Quatro monoblock
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen