Ga naar inhoud


Kom er niet uit AD3000IPVA + motor


Gast

Aanbevolen berichten

Een beetje vaag allemaal....<BR>Ik heb kort geleden een Echostar 3000; een Geotrack SG 99 II motor en een 1m schotel gekocht. De motor lijkt het goed te doen heb op de ontvanger ook de EL en WL's ingesteld voor zover goed, maar wat ik niet precies weet is hoe moet ik de schotel richten m.a.w naar welke satelliet? ervanuit gaand dat de motor recht staat dus in z'n 0 positi, zodat ik andere satellieten ontvang als ik draai ongeacht of deze lager of hoger liggen dan de Astra bijv. <BR>Ik heb geprobeerd om het handmatig op Astra te richten en dan pas draaien met de motor maar dan ontvang ik alleen Hotbird en Eutelsat erbij maar ik wil ook Arabsat en Nielsat (in zoverre het mogelijk is) kunnen ontvangen.<BR>Iemand met een dergelijke combinatie? of weten jullie waar ik info over dat soort bezigheden kan vinden?<P>Bedankt!<P>Makli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is een van de moeilijkste problemen<BR>Het beste is een boekje te kopen waar dit haarfijn in beschreven wordt.<BR>Je moet de schotel op het zuiveren zuiden richten met behulp van een kompas (let op, er zit een graden verschuiving in van 4 gr.)Daarna moet je aan de hand van de plaats waar je zit en een tabel de evaluatie hoek bepalen, de deinclinatie en de inclinatie hoek. Allemaal verschillende draaipunten om de "clark belt" te kunnen volgen.<P>veel sucses<BR>rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf de sirius als beginpunt genomen, en het werkt perfekt na wat afstel werk.<BR>let er met de echostar wel op met het zoeken naar signaal, dat sommige Transponders geen signaal geven.<P>succes Tinus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is 5 gr east voor mij het meest zuidelijke punt(Doetinchem) , ofwel , dat is het hoogste punt voor mijn schotel , dus op de polarmount is dat dan 0 gr.<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet je een H to H motor precies in het midden zetten en het geheel draaien tot je de sirius ontvangt op 5 gr Oost. Daarbij moet de mast waar de motor op staat PRECIES waterpas staan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...