Gast Geplaatst: 20 mei 2007 Geplaatst: 20 mei 2007 Hallo allemaal,heb een dreambox 7020 die traag op het internet werkt en de lampjes op mijn netwerkkaart branden rood en dan weer groen, nou heb ik gehoord van een netwerkfix,kan iemand mij daar meer over vertellen en waar ik dat kan laten doen? Alvast bedankt
Steve Geplaatst: 20 mei 2007 Geplaatst: 20 mei 2007 wat is jou woonplaats ??en wat voor internet ? adsl ??
Gast Geplaatst: 21 mei 2007 Geplaatst: 21 mei 2007 De ingreep is vrij eenvoudig, twee condensatortjes solderen (is wel priegel-prutswerk, die dingen zijn maar 2 mm lang). A.s. zaterdag is het weer clubdag van satellietclub De Transponder in Apeldoorn als ik het wel heb (in het wijkgebouw aan de Kooikersplaats), en op zich heb ik wel zin om daar langs te komen met een soldeerbout. Dan is het in een kwartiertje gefixt. Internetsnelheid zonder/met netwerkfix heb ik geen ervaring mee, omdat een Dreambox doorgaans niet zo veel van internet hoeft te halen, maar snelheid naar de pc toe (bijv. voor opgenomen films) is bij oudere 7020's zonder fix bedroevend, en met fix gewoon in orde. Greetz, Lion.
koekjedebij Geplaatst: 21 mei 2007 Geplaatst: 21 mei 2007 Citaat: De ingreep is vrij eenvoudig, twee condensatortjes solderen (is wel priegel-prutswerk, die dingen zijn maar 2 mm lang). A.s. zaterdag is het weer clubdag van satellietclub De Transponder in Apeldoorn als ik het wel heb (in het wijkgebouw aan de Kooikersplaats), en op zich heb ik wel zin om daar langs te komen met een soldeerbout. Dan is het in een kwartiertje gefixt. Internetsnelheid zonder/met netwerkfix heb ik geen ervaring mee, omdat een Dreambox doorgaans niet zo veel van internet hoeft te halen, maar snelheid naar de pc toe (bijv. voor opgenomen films) is bij oudere 7020's zonder fix bedroevend, en met fix gewoon in orde. Greetz, Lion. Wat is 'in orde' ?? Ik haal max 2 Mbyte/sec en dat zou met een 100MB-LAN toch wel ergens tussen de 9 en 10 Mbyte/sec moeten liggen Maw, het is veel te langzaam maar altijd nog sneller dan een aantal meldingen op dit forum waarbij het erg droevig laag is
Gast Geplaatst: 21 mei 2007 Geplaatst: 21 mei 2007 2 MByte/sec is idd wel bruikbaar, maar niet erg hoog. Niet toevallig een image die een "netwerk fix" had? (ik zie PLi Helenite, dus dat zal wel niet) Die halveert de snelheid. Ik haal op mijn 7000 ongeveer 5 MByte/sec. Greetz, Lion.
Gast Geplaatst: 21 mei 2007 Geplaatst: 21 mei 2007 Lion251,zeg maar hoe laat zaterdag,dan kom ik daar!
Gerrit Vermeulen Geplaatst: 21 mei 2007 Geplaatst: 21 mei 2007 Maak zelf gebruik van een vrij nieuwe 7020. Upload naar de dreambox via ftp is bij mij 2 MB/s en download is ca 2,7 MB/s. Volgens mij is dit heel normaal, dus heb je wel een netwerk fix nodig? Dreambox 7020 & 600
Lemming Geplaatst: 22 mei 2007 Geplaatst: 22 mei 2007 Hier met 2 7020 boxen en met netwerk fix(hardware zie bijlage!!) tussen de 4 en 4.3 mb per sec in totalcommander(netwerkfix in image uiteraard uitgezet anders ook 2.2 mb perseconde).. dit draait op gemini 3.50(zelfde snelheid had ik ook op de 3.30 van gemini)De ene box hangt aan de draytek 2800vg router en de andere aan een d-link router die ik alleen nog maar als switch gebruik...voor de fix was het bij mij echt heel erg(dus zonder hardware en software fix)op de draytek gaat het met 1.6 mb en op de d-link tussen 100 en 200k...met de software fix zoals die in gemini zit(netwerkherstel aan in geavanceerd) heb ik rond de 2.2 mb
Gast Geplaatst: 22 mei 2007 Geplaatst: 22 mei 2007 Citaat: Lion251,zeg maar hoe laat zaterdag,dan kom ik daar! Uur of 1? Als het mooi weer is wil ik komen fietsen vanuit Enschede. Maar ik heb hier ook nog het nodige te doen, dus ik hoop dat ik de tijd heb om naar Apeldoorn te komen. Maar als het deze week niet lukt, dan ongetwijfeld een andere keer wel. Over twee weken ben ik anders weer in Apeldoorn. Ik laat je nog weten of het dit weekend lukt. Greetz, Lion.
Gast Geplaatst: 23 mei 2007 Geplaatst: 23 mei 2007 Albertpaul, dit weekend gaat helaas niet lukken naar Apeldoorn. Er kwam eventjes een beurs van het werk tussendoor waar ik geen rekening mee gehouden had. Twee weken later (weekend 9/10 juni) ben ik sowieso in Apeldoorn. Dan wil ik wel bij je langskomen. Greetz, Lion.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen