Ga naar inhoud


extreem lipsync-probleem DivX-bestand op standalone-speler


Aanbevolen berichten

Ik heb een DivX-bestand, dat bij het afspelen op mijn DVD-speler het geluid met een vertraging van ongeveer 6 seconden weergeeft. De eerste 6 seconden is er geen geluid en dan begint met een zachte plof het geluid. Hetzelfde effect treedt op als ik het bestand in ULead VideoStudio laad. Als ik het afspeel in Windows Media Player is er niks aan de hand. Het bestand is de gedigitaliseerde versie van een analoge video-opname (video met een s-video-kabel via een USB-encoder van Trust, geluid rechtstreeks op de geluidskaart). Met hetzelfde systeem heb ik normaal wel iets last van lipsync-porblemen, maar nooit zo extreem. Het volgende heb ik al geprobeerd, alles zonder resultaat: de analoge opname opnieuw gedigitaliseerd; met Nandub de eerste frames eraf geknipt; met DivFix de index opnieuw aangemaakt. Het heeft dus allemaal niks uitgehaald. Wat kan ik nog meer doen?

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer eens andere software om het programma te converteren.

Mogelijk helpt het om het beeld en geluid apart uit het originele bestand te halen er vervolgns samen te voegen.

Sluit alle overige programmas af op je pc tijdens het proces.

En dan kan het ook nog en codec probleem zijn.

Probeer evt eens een oudere codec.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem opgelost: wanneer ik het digitaliseren opstart als de analoge videoband al draait, gaat alles goed. Zonder draaiende band wordt er kennelijk geen beeld gedetecteerd, maar wel geluid. Als je dat tijdens het afspelen samenvoegt, heb je dus bij de eerste beelden het geluid van voor het opstarten van de band en daarmee een forse vertraging van het juiste geluid. Gelukkig had ik mijn PC nog niet binnenstebuiten gekeerd.

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...