Binnetie Geplaatst: 1 juni 2007 Geplaatst: 1 juni 2007 Ik ben sinds gisteren bezig om via onderstaande handleiding XVID te kunnen streamen van mijn pc naar mijn dreambox. http://www.sat4all.com/forums/faq/index.php?ToDo=view&questId=110&catId=21 Apparatuur: Dreambox 7000S (var op de hardeschijf) Netwerk: 1 gbit dreambox @ 100 mbit (vast ip-adres) Gebruikte image: Pli (onbekend, de image na Gemerald) Wanneer ik VLC via http start (http://127.0.0.1:8080) dan krijg ik een webinterface te zien. Als ik VLC plugin probeer te starten op de dreambox slaat hij meteen vast. Ik zie alleen maar een zwart scherm. Iemand die dit probleem herkend? Of zijn er andere streaming oplossingen? -=Met Een Hamer Past Alles=-
Littlesat Geplaatst: 1 juni 2007 Geplaatst: 1 juni 2007 Wat doe je dit moeilijk... Met pli ga je gewoon naar het webinterface... Je selecteerd in zap modus onderaan stream (onder tv-radio-data-movies knoppen). Je browst via browse achtrer file naar de avi file (of copy and past de url een internet stream in dit blok, e.g. van uitzending gemist) en drukt op file... VLC wordt opgestart op je PC en even later bekijk je de avi file via je dreambox(!) Via settings kun je zelfs de stream settings direct aanpassen (bitrate hoger e.d. voor betere kwaliteit) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Binnetie Geplaatst: 1 juni 2007 Auteur Geplaatst: 1 juni 2007 Ach jah dat heb ik inderdaad wel eens gezien in de webinterface van de dreambox. Dan ga ik dat eens proberen vanavond. In elk geval super bedankt voor de tip. -=Met Een Hamer Past Alles=-
Binnetie Geplaatst: 1 juni 2007 Auteur Geplaatst: 1 juni 2007 Hmz ik ben er nu mee bezig en heb gedaan wat je aangaf, maar hoe krijg ik nu beeld op mijn dreambox? Ik heb vlc toegang gegeven door de firewall. Ik zie dat VLC aan het afspelen is maar ik weet dus niet hoe het beeld van de xvid die ik stream op mijn tv verschijnt... Edit: heb het gevonden... was vergeten bij settings mijn ipadres van mijn pc in te voeren. Tot nu toe gaat het goed. -=Met Een Hamer Past Alles=-
Binnetie Geplaatst: 1 juni 2007 Auteur Geplaatst: 1 juni 2007 Heb net een film gekeken zonder problemen. Toch vraag ik me nog iets af. Is het mogelijk dat je via je dreambox kunt browsen in je films? Net zoals de opnames op je hardeschijf. Ik heb op mijn server een paar xvid's staan, graag zou ik daar uit kunnen kiezen met mijn afstandbediening. -=Met Een Hamer Past Alles=-
joobur Geplaatst: 2 juni 2007 Geplaatst: 2 juni 2007 Citaat: Wat doe je dit moeilijk... Met pli ga je gewoon naar het webinterface... Je selecteerd in zap modus onderaan stream (onder tv-radio-data-movies knoppen). Je browst via browse achtrer file naar de avi file (of copy and past de url een internet stream in dit blok, e.g. van uitzending gemist) en drukt op file... VLC wordt opgestart op je PC en even later bekijk je de avi file via je dreambox(!) Via settings kun je zelfs de stream settings direct aanpassen (bitrate hoger e.d. voor betere kwaliteit) Ik heb hier nog wat vragen omdat ik het niet werkend kan krijgen. Vraag 1: Moet ik ook de Vlc plugin installeren of zit het al standaard in Pli Helenite? Ik heb trouwens wel de plugin geinstalleerd. Vraag 2: Je moet een aantal instellingen in de Vlc player op je PC wijzigen maar ik heb kennelijk een nieuwere versie (0.8.5) en ik kan de instellingen niet vinden van de voorbeelden. Dreambox 7000, Maxtor 120GB, Dream Beta 1.10 op flash, Pli Iolite op usb, Multytenne schotel, D-Link DWL810+ Ethernet to Wireless netwerkaansluiting
joobur Geplaatst: 2 juni 2007 Geplaatst: 2 juni 2007 Niemand een idee? Dreambox 7000, Maxtor 120GB, Dream Beta 1.10 op flash, Pli Iolite op usb, Multytenne schotel, D-Link DWL810+ Ethernet to Wireless netwerkaansluiting
Frank1234 Geplaatst: 3 juni 2007 Geplaatst: 3 juni 2007 Op mijn pc wordt mediaplayer opgestart ipv vlc. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen zodat vlc de standaardplayer wordt?
druup Geplaatst: 3 juni 2007 Geplaatst: 3 juni 2007 Bij mij lukt het ook niet krijg deze melding in IE Unable to open 'C:\Documents and Settings\internet\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\UNW3VSD8\movieplayer[1].m3u' Als ik het in Firefox doe lijkt alles te werken VLC start netjes op alleen blijft mijn DB7020 gewoon TV weergeven waar op hij stond. VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
joobur Geplaatst: 3 juni 2007 Geplaatst: 3 juni 2007 Citaat: Op mijn pc wordt mediaplayer opgestart ipv vlc. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen zodat vlc de standaardplayer wordt? Dan moet je Vlc er opnieuw overheen installeren en van te voren deze handleiding lezen en volgen op http://dreambox.ingmar.dk/WebStreamEng.htm Dreambox 7000, Maxtor 120GB, Dream Beta 1.10 op flash, Pli Iolite op usb, Multytenne schotel, D-Link DWL810+ Ethernet to Wireless netwerkaansluiting
joobur Geplaatst: 3 juni 2007 Geplaatst: 3 juni 2007 Citaat: Bij mij lukt het ook niet krijg deze melding in IE Unable to open 'C:\Documents and Settings\internet\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\UNW3VSD8\movieplayer[1].m3u' Als ik het in Firefox doe lijkt alles te werken VLC start netjes op alleen blijft mijn DB7020 gewoon TV weergeven waar op hij stond. Ik krijg ook deze melding maar wat je kan doen nadat je deze melding krijgt dan opnieuw op de button file van je Enigma Web Interface drukken en dan kiezen voor opslaan i.p.v. openenen. Vervolgens dubbelklik je op het opgeslagen bestand en dan gaat Vlc opstarten en streamen naar je box. Dreambox 7000, Maxtor 120GB, Dream Beta 1.10 op flash, Pli Iolite op usb, Multytenne schotel, D-Link DWL810+ Ethernet to Wireless netwerkaansluiting
Mrbeam Geplaatst: 3 juni 2007 Geplaatst: 3 juni 2007 Alles werkt hier, behalve de ondertiteling. Bij wie werkt dit wel? Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Binnetie Geplaatst: 3 juni 2007 Auteur Geplaatst: 3 juni 2007 Ik had een aantal xvids met ondertiteling ingebakken die deden het wel. Heb er zo niet eentje met losse ondertiteling als ik eentje tegenkom dan zal ik het even voor je testen. -=Met Een Hamer Past Alles=-
klein geert Geplaatst: 4 juni 2007 Geplaatst: 4 juni 2007 ik krijg het niet aan de praat , met een stream van het internet , heb pli helenite erop , firewall poorten opgezet , de pc server ingevuld . ik mis nog beeld heb al verschillende vlc s geprobeerd , dreambox 7020 met nwste pli moteq1.2 disec 88 cm triax 00 6A**** g windhoos 7 pliek ,,geef gas derrrop
kaljo Geplaatst: 4 juni 2007 Geplaatst: 4 juni 2007 Zelfde probleem met nabilo, vlc staat keurig netjes te streamen en beeld ho maar. Werkt wel via vlc plug in de box. Kwaliteit is overigens nou niet bepaald goed te noemen terwijl er maar 20% CPU op m'n PC gebruikt wordt. Heb videorate aangepast maar dat maakt niet heel veel uit. VID3 bestanden speelt ie niet, terwijl ie dat op de PC rechtstreeks via VLC dus wel doet? Al met al veel tijd voor een zeer matige kwaliteit. Overigens werkt de VLC plug voor de DM600 in PLi helemaal niet. AZBox Premium HD, DM600PVR, Multytenne 45 Single, Nabilo v0.8, Panasonic TH37PV70 ISF gecalibreert, Onkyo TX-SR502E, Onkyo DV-SP503E, Klipsch Quintet II + KSW-10
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen