Ga naar inhoud


loggen


Gast

Aanbevolen berichten

Ik ben mij aan het inlezen hoe ik codes/keys vanuit mijn strong 8000 kan loggen.<BR>Als ik het goed heb ik daarvoor een season interface nodig en het programma Voyager.<BR>Ik wil mij zelf een Season maken. Wie heeft een duidelijke schema en eventuele handleiding. Er is wel veel te vinden, maat toch voor mij hier en daar te onduidelijk.<BR>Wie helpt mij even op weg met een mailtje???<P>Bedankt Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor een schema moet je hier eens kijken in downloads/hardware. Let wel op want ik ben er al achter gekomen dat in veel schema's een van de c'tjes om de max232 verkeerd is aangesloten. Ik weet uit mijn hooofd zo niet welk c'tje. Ik weet alleen dat er twee c'tjes aan massa moeten zitten en niet een aan de plus en een aan de min. <P>Success.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 c's (ik noem ze maar even c1 - c4)<P>c1 + pin 1<BR> - pin 3<P>c2 + pin 4<BR> - pin 5<P>c3 + pin 2 stabilizering +8,5V<BR> - massa (GND pin 15)<P>c4 + MASSA!!!! stabilizering -8,5V<BR> - pin6<P>dus aldus, gebouwd en werkend, 3 stuks<P>Juus JeeWee<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Allen de laatste C die jij noemt staat in veel schema's naar de +5V getekend en is zelfs in diverse layout verkeerd. Vandaar mijn opmerking, dit grpaje heeft mij nl. een paar dagen puzelen gekost, ik gaf alles de schuld behalve de max232 wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...