Ga naar inhoud


Mandriva 2007 Spring afsluiten


Henksat

Aanbevolen berichten

Met welk commando laat ik de PC helemaal afsluiten (shutdown) vanuit de commandline met Mandriva 2007 Spring?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goede morgen HS,

 

hoeft niet eens in een root terminal. Ook een gebruiker kan met halt commando het systeem laten stoppen.

 

Is volgens mij geen specifiek Mandriva punt, maar hoort standaard bij Linux/Unix terminal mode. Ook mijn Dreambox stopt ermee als ik in terminal mode het halt commando geef.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, met "poweroff" wordt ook gelijk een bericht naar alle andere terminals gestuurd dat het systeem down gaat, ik weet niet of dat met een "halt" commando ook gebeurd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Inderdaad, met "poweroff" wordt ook gelijk een bericht naar alle andere terminals gestuurd dat het systeem down gaat, ik weet niet of dat met een "halt" commando ook gebeurd?

Als je van die leuke berichten wil meegeven doe dan als root:
shutdown -h +3 because john screwed up again
't Systeem zal afsluiten binnen 3 minuten (+3) met de boodschap die jij meegeeft hier: 'because john screwed up again'...hier zet je een tekst neer wat jij wil.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...