Ga naar inhoud

[dm7000] files omgezet naar mpg niet te bekijken

robbieuutgrunn

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

ik ben momenteel bezig om een aantal .wmv films omgezet te krijgen zodat ik ze ook kan bekijken om m' n db. Ik gebruik hiervoor Mencoder met onderstaand commando:

mencoder movie_test.wmv -ofps 23.976 -ovc lavc -oac copy -o movie_test.mpg (of .avi)

nadat het geheel is omgezet pleur ik de file op m' n hd en zie deze ook daadwerkelijk staan.. van alles wat er gebeurd krijgt robbie in ieder geval geen beeld... Iemand enig idee?

greetz...

As'n joe niks te daun hebn, dou dat den nait bie ons.

500 + 7000 + 7020 = a lot of fun

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik VLC om dixv, avi, ... bestanden om te zetten naar mpeg2. Uw type bestand heb ik nog niet uitgeprobeerd. Maar de kwaliteit van mpeg2 was toch goed te noemen (niet slechter van beeldkwaliteit dan van vertrokken).

Ik weet dat je bij VLC een voldoende bitrate, frames, ... moet configuren voor een goed resultaat (het mpeg bestand is in mijn geval velen groter)

Ik heb een bestand toegevoegd (een bat file), welke een bestand omzet naar mpeg2 (gemaakt door Redneck Eyeball).

1382715-1268641-StreamtoDreambox.zip

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
mencoder movie_test.wmv -ofps 23.976 -ovc lavc -oac copy -o movie_test.mpg (of .avi)
De default video codec is MPEG4, waar (de huidige) Dreamboxen niks mee kunnen. Je moet in ieder geval een MPEG2 bestand in een MPEG container maken (geen AVI container).

Begin eens met het toevoegen van; -lavcopts vcodec=mpeg2video -of mpeg

Of je daarmee een bestand krijgt dat je kunt afspelen kan ik niet garanderen. Mencoder heeft zo ontzettend veel opties, de juiste vinden is niet eenvoudig...

Misschien heb je hier wat aan;
http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Mencoder_Introduction_Guide
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen