mjuitg Geplaatst: 24 juni 2007 Delen Geplaatst: 24 juni 2007 Ik heb 2 Dreamboxen 1 boven en 1 beneden (beide DM500s) welke het allebei perfect hebben gedaan, maar sinds gisteren heeft de dreambox beneden geen ontvangst met alle zenders op de transponder van o.a. NED 1-2-3, als ook FILM 1.1. etc Het signaal van o.a. RTL4 en SBS6 is wel goed. Heeft iemand misschien een idee wat hiervan de oorzaak is. Aan de dreambox zelf ligt het volgens mij niet want deze heb ik al omgewisseld met de DB van boven. Beide dreamboxen draaien op de laatste PLI. Groet, Michael Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 24 juni 2007 Delen Geplaatst: 24 juni 2007 Citaat: Aan de dreambox zelf ligt het volgens mij niet want deze heb ik al omgewisseld met de DB van boven. Wil je daarmee zeggen dat je met die andere box het probleem nog steeds hebt? Klinkt als een kabel probleem. De NED1 transponder is vrij zwak, als er ergens op je kabel signaal verlies optreed merk je het daar het eerst. Kabel langslopen dus, connectors controleren, kijk of er geen vocht in de kabel zit. Zorg dat alle connecties waterdicht zijn, eventueel aftapen met speciale tape. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mjuitg Geplaatst: 24 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2007 Als ik de andere DB beneden zet heb ik hetzelfde probleem. Ik vermoed ook dat het een kabel probleem is. De kabel is niet uit een stuk het bestaat door omstandigheden uit 4 delen. De 1ste 2 delen zitten met een speciale connector aan elkaar vast de overige delen zitten met een Male / Female (tv connector) vast. Ik vermoet dat hierin het probleem zit? Of moet er ergens een bijna breuk van de kabel inzitten? Groet, Michael Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 24 juni 2007 Delen Geplaatst: 24 juni 2007 Als het voorheen niet optrad, en nu wel, dan zou ik in eerste instantie kijken naar waar er veranderingen opgetreden kunnen zijn. Het meest voor de hand liggende is dan buiten. TV connectors is nooit een goed plan, verander dat maar door F-connectors en een koppelstuk. Kabel opdelen is overigens iets wat je ook moet vermijden. Elke F-connector zorgt voor bijna een halve dB extra signaal verlies. Een van mijn boxen hangt noodgedwongen ook aan een kabel met 2 koppelstukken, en het verschil in signaal kwaliteit is bij slecht weer duidelijk merkbaar, ik raak op die box eerder signaal kwijt... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 24 juni 2007 Delen Geplaatst: 24 juni 2007 Citaat: Als ik de andere DB beneden zet heb ik hetzelfde probleem. Ik vermoed ook dat het een kabel probleem is. De kabel is niet uit een stuk het bestaat door omstandigheden uit 4 delen. De 1ste 2 delen zitten met een speciale connector aan elkaar vast de overige delen zitten met een Male / Female (tv connector) vast. Ik vermoet dat hierin het probleem zit? Of moet er ergens een bijna breuk van de kabel inzitten? Groet, Michael Male en female gaat in dit geval niet. Veel teveel verlies kijk maar op de signaalmeter van beide boxen. Laatste stukken uit een stuk maken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 25 juni 2007 Delen Geplaatst: 25 juni 2007 En de transponder waarop Ned 123 zit is ook nog eens extra gevoelig voor DECT-telefoons en de basisstations daarvan. Kijk ook eens of je die in de buurt hebt staan. Greetz, Lion. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen