Ga naar inhoud


Algemene Voorwaarden CD in strijd met Nederlandse wetgeving!?


Optimist

Aanbevolen berichten

In de Algemene Voorwaarden van CanalDigitaal lees ik onder meer (excuses voor de lange quote):

 

12. CD PREMIUM/CD heeft het recht de in artikel 9 bedoelde abonnementsprijzen en kosten te wijzigen, van

welke prijswijziging de Abonnee vooraf kennis zal kunnen nemen. Prijswijzigingen worden gecommuniceerd

via de website www.canaldigitaal.nl. De Abonnee is gehouden de gewijzigde prijzen te voldoen. Indien

ten tijde van de ingang van de prijswijziging nog geen 3 maanden zijn verlopen nadat het Abonnement is

ingegaan, heeft de Abonnee, in afwijking van het bepaalde in de artikelen 5 en 6, het recht om binnen 10

dagen na de aankondiging van de prijswijziging, het Abonnement schriftelijk op te zeggen met ingang van

de datum waarop de prijswijziging ingaat.

 

Mijn vraag: is dit eigenlijk een redelijke voorwaarde? Immers, een abonnee kan tevoren niet weten welke prijsverhoging wordt toegepast, maar wordt in dit artikel gebonden aan toekomstige tariefaanpassingen!

 

Ik dacht dat een verandering in de dienstverlening, voorwaarden en prijs bijna per definitie een goede reden zijn om een abonnement tussentijds te beëindigen.

 

Wie kan er meer over zeggen?

 

Optimist

2x DM800

Visiosat Bi-Sat 13.0/19.2/23.5/28.2 East

Visiosat 80cm 7.0 East

Link naar reactie
Delen op andere sites


Indien de prijsverhoging hoger is dan door de het centraal bureau van de statistiek vastgestelde prijsindex, mag je spreken van een verhoging hoger dan redelijk en is dat een gegronde reden om het abonnement zonder verdere opzegtermijn te beeindigen. In de praktijk blijkt CDS dat echter niet te accepteren en moet je jezelf dus instellen op een brief van een deurwaarder en een mogelijke procedure, die ze overigens niet kunnen winnen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

[color:"blue"]@Toxic[Q][/color]: dank voor de snelle response!

 

Het lijkt me inderdaad redelijk als er af en toe een tariefverhoging wordt toegepast, maar de Algemene Voorwaarden begrenst deze verhoging niet.

 

De Algemene Voorwaarden zijn erg in het voordeel van CanalDigitaal geschreven (ook dat kan ik me voorstellen), maar ik denk dat een rechter uiteindelijk ook de billijkheid van een tariefverhoging i.c.m. tussentijds beëindigen zal afwegen.

 

Ik vraag me af of er al eens iemand geweest is die zo'n procedure heeft aangespannen/gewonnen tegen CanalDigitaal.

 

Nogmaals dank voor je reactie, Toxic[Q]

2x DM800

Visiosat Bi-Sat 13.0/19.2/23.5/28.2 East

Visiosat 80cm 7.0 East

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...