Jump to content

Wijziging bij Duitse DVB-T zenders


Recommended Posts

Posted

Ik heb een belangrijke info voor diegenen die Duitse DVB-T zenders kunnen ontvangen. Met ingang van 01 juli 2007 heeft er een wijziging op K 52 plaatsgevonden: Uit het voormalige bouquet CNN, Eurosport, ntv en Terra Nova hebben ze de zender "Terra Nova" weggehaald en vervangen door de zender "Tele 5"

 

Ik vind dit een verslechtering, want "Terra Nova" bracht altijd informatieve reportages over verre landen en over de natuur, terwijl de nieuwe zender "Tele 5" - zover ik het nu al kan beoordelen - een doodgewone commerciele privézender is zoals vele anderen ook.

 

Jammer!! <img src="/forums/images/graemlins/frown.gif" alt="" />

Posted

Mhh jah die weltbummeler vond ik wel grappig op terra nova , Tele5 is vooral nacht's ontzettend triest, films laten zien met eronder een dikke vette belspel ruf an banner zodat je een minimaal schermpje overhoud..

Posted

Ondertussen ben ik wat meer over de nieuwe Duitse zender "Tele 5" op K 52 te weten gekomen: Overdag hebben ze urenlang telefoonlijnen geschakeld en proberen dan met hoge geldprijzen om zoveel mensen tot opbellen (50 ct per call) te lokken. De toeschouwers moeten dan een hele domme/eenvoudige vraag beantwoorden, waarvan eigenlijk iedereen het antwoord al weet.´s avonds worden dan speelfilms met tussendoor veel reklame uitgezonden.

 

Mijn oordeel: categorie bijzonder laag niveau!

 

- Hadden ze maar "Terra Nova" gehouden, zou ik zeggen.

Posted

Op de meeste Nederlandse zenders is dat (tussen programma's door weliswaar) natuurlijk niet anders.

 

Overigens was Terra Nova niet te houden, die zender is gestopt.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Posted

Dat is nog niks, klik en huiver:

 

Astra 1F TP 16

 

TP 92

 

TP 103

 

TP 113

 

TP 115

 

Citaat:
Ondertussen ben ik wat meer over de nieuwe Duitse zender "Tele 5" op K 52 te weten gekomen: Overdag hebben ze urenlang telefoonlijnen geschakeld en proberen dan met hoge geldprijzen om zoveel mensen tot opbellen (50 ct per call) te lokken. De toeschouwers moeten dan een hele domme/eenvoudige vraag beantwoorden, waarvan eigenlijk iedereen het antwoord al weet.´s avonds worden dan speelfilms met tussendoor veel reklame uitgezonden.

 

Mijn oordeel: categorie bijzonder laag niveau!

 

- Hadden ze maar "Terra Nova" gehouden, zou ik zeggen.

Posted

Dat is slecht nieuws omtrent de zender "Terra Nova"!! Kunnen jullie mij eens een link geven met wat achtergrondinformatie over wat er bij "Terra Nova" precies aan de hand is? Bij Google onder het trefwoord "Terra Nova" kan ik niets vinden. Natuurlijk wil ik nu weten, hoezo die zender gestopt is.

Posted

Oorzaak is, dat absat geen brood meer ziet in uitzending in Duitsland.

De in komsten blijven achter en gaat zich verder concentreren op frankrijk en de franse gebieden van Zwiterland/belgie

  • 1 month later...
Posted

Per 1 September 2007 heeft er weer een wijziging bij de Duitse DVB-T zenders plaatsgevonden: Als jullie op K 35 scannen, dan komt er "ZDF Infokanal" bij.

Deze zender had ik vroeger een tijd lang op de kabel gehad. Er worden korte berichten uitgezonden over bepaalde vakgebieden, b.v. economie, geneeskunde en nog meer. Natuurlijk is dit een publiekrechtelijke zender. Veel plezier met het ontdekken en bekijken!

 

Babylonia

Posted
Citaat:
Per 1 September 2007 heeft er weer een wijziging bij de Duitse DVB-T zenders plaatsgevonden: Als jullie op K 35 scannen, dan komt er "ZDF Infokanal" bij.
Deze zender had ik vroeger een tijd lang op de kabel gehad. Er worden korte berichten uitgezonden over bepaalde vakgebieden, b.v. economie, geneeskunde en nog meer. Natuurlijk is dit een publiekrechtelijke zender. Veel plezier met het ontdekken en bekijken!

Babylonia



Dat is al zo sinds 1 augustus omdat ZDF die brakke mhp service heeft uitgezet.

Zie DVB-T Aken
Posted

Dan is het waarschijnlijk informeel al eerder begonnen Überallfernsehen.de zegt dat het per 1 september is. Maar ik heb de indruk dat deze officiële site ook niet topactueel wordt gehouden.

Posted

{Citaat:}

 

Dat is al zo sinds 1 augustus omdat ZDF die brakke mhp service heeft uitgezet.

 

 

Sorry, maar ik begrijp de hele uitdrukking "brakke mhp service" niet. De afkorting "mhp" ken ik niet en voor "brak" staat in mijn woordenboek "brakig, salzig", dat slaat meer op slecht water of etenswaren. Dus, daar heb ik toch wel nog een toelichting nodig!

Posted

Brak = slecht, waardeloos, kapot, onbruikbaar, "gaar", "bagger".

 

In NL zeggen we ook wel (niet overal in NL echter geloof ik): "ik ben brak", bijvoorbeeld na een dag hard werken als we moe zijn.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...