Ga naar inhoud


[7000] Dreambox wordt na een paar dagen langzamer en slaat dan vast


fregge

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met mijn 7000 deze wordt na een paar dagen met het zappen steeds langzamer en slaat dan op een bepaald moment vast.

Ook heeft de box het probleem dat als ik op het pijltje naar rechts druk om 1 zender verder te gaan dat deze dan vaak meerder zenders verderop springt.

Reset ik de box dan doet de box het weer goed tot hetzelfde riedeltje zich herhaalt.

Op de box draait het Nabilo img (vanaf usb stick) maar ook andere images hebben dit probleem.

Ik heb ook een 2de box met precies dezelfde setup en die heeft het probleem niet.

Is dit een hardware matig probleem of heb ik toch iets niet goed met de software?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hm, met PLi Helenite en CCcam geen enkel probleem hier (image op stick).

Maar ook met vorige images eigenlijk geen problemen gehad.

Welke cam draai je? Kun je tijdelijk een andere cam proberen?

Welke EPG? sqlite of enigma/memory? (of is sqlite epg nog steeds alleen van PLi?)

 

Suc6, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus ook een nog andere 7000 daar draait ook Nabilo op en daar heb ik ook geen problemen mee, als cam draai ik gbox maar heb ook al CCcam geprobeerd maar daar wordt het ook niet beter van.

EPG weet ik niet zeker maar volgens mij draait die niet op sqlite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem komt mij bekend voor.Ik draaide pli helenite op de dm7020 ook via de usb stick.Had hetzelfde probleem wat jij ook hebt.Langzamer zappen en na enige dagen vast.Ik kon hem dan ook niet meer opstarten want hij ging niet verder dan de image wisseling.Had pli flubber nog als box image er op staan en die werkte goed.Heb nu pli helenite in de box gezet en dat werkt perfekt.

Denk dat het hem dus met de usb sick te maken heeft.Heb er helaas verder geen verklaring voor.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Robbie blijft hier hetzelfde.Bedankt voor je reaktie.Wat ik eens kan proberen is een andere usb sick te gebruiken.Kan zijn dat het in de usb sick zit.Ben daar nu bang voor omdat er niet zo veel reakties komen van liefhebbers hier die hetzelfde probleem hebben.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk evt eens of er niet een of andere log-functie aanstaat voor bijvoorbeeld een cam en dat je /var aan het vollopen is. Dat wil nogal eens de oorzaak van iets dergelijk zijn.

Verder moet je eens overwegen PLi in je box zelf te zetten ipv stick. De PLi images draaien toch het lekkerste vanuit het interne geheugen ipv stick.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar... een SWAP file inschakelen helpt enorm. Het kan op de USB stick, maar als ook de /var op de stick staat wordt het alsnog erg traag allemaal. Dus heb ik de swap (64MB gekozen) op de harddisk gezet. Dat is een heel stuk sneller.

Sindsdien geen "vastlopers" meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb een probleem met mijn 7000 deze wordt na een paar dagen met het zappen steeds langzamer en slaat dan op een bepaald moment vast.
Ook heeft de box het probleem dat als ik op het pijltje naar rechts druk om 1 zender verder te gaan dat deze dan vaak meerder zenders verderop springt.
Reset ik de box dan doet de box het weer goed tot hetzelfde riedeltje zich herhaalt.
Op de box draait het Nabilo img (vanaf usb stick) maar ook andere images hebben dit probleem.
Ik heb ook een 2de box met precies dezelfde setup en die heeft het probleem niet.
Is dit een hardware matig probleem of heb ik toch iets niet goed met de software?

Exate probleem had ik ook met Pli img ik heb nu de Gemini laatste versie er opstaan ook op usbstick. Maar nu draait hij perfect.Dus probeer jij dat ook maar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je denkt dat het in de stick zit dan kun je toch de stick in de andere box steken. Als die dan ook hetzelfde probleem heeft,dan weet je waar het aan ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...