Ga naar inhoud


Datum goldcard


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,<BR>ik gebruik gold140 om de goldcard te proggen en gebruik SECANIXE om de keys aan te passen.<BR>Nu is de datum nog een raadsel. Ik heb er op dit board al het een en ander over gelezen .....<BR>Waar moet de datum geplaatst worden? Ik kan met SECANIXE niets vinden?<BR>Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


even copy en paste:<P>16 3f hex = 00010110 00111111 Aanvullen met nullen (aan de voorzijde) tot 2 x 8 bit<BR>Eerste 7 bit voor het jaar, hier nog 1990 bij optellen<BR>Volgende 4 bit voor de maand<BR>Resterende 5 bit voor de dag<BR>0001011=11 decimaal (optellen bij 1990) ==>2001<BR>0001=1 decimaal<BR>11111=31 decimaal<BR>Uitkomst 31.01.2001<BR>In SCE kun je dit automatisch laten doen, scheelt een stuk in het hoe en waarom<BR>MTB<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten het prachtige uitleg va see4 over de datum berekening, gaan we nu werken aan je vraag.<BR>Ik kan in de secanix editor ook niks vinden dit betekent of er is geen mogelijkheid om het met deze editor te doen of die optie is heel erg verstopt.<P>Vooralsnog hier de volgende oplossing download Pic Bin editor inmiddels is versie 1.09 vers van de pers aangezien de link op sat4all niet werkt. en wat ouder is geef ik je deze link <A HREF="http://eureka.ya.com/aascryptos/ficherost.htm" TARGET=_blank>http://eureka.ya.com/aascryptos/ficherost.htm</A> staat net onder "UTILIDADES" als je deze gedownload hebt en uitgepakt etc.. start je picbined.exe en stelt je working mode in SECA:SECANIX > 0.40 vervolgens load je de EEPROM.HEX vervolgens ga je naar provider kiest een van de providers bijv Canal+ en verander gewoon de datum naar 2001.02.28 elke keer saven en klaar is Kees <B>LET WEL OP VERANDER NIKS AAN PROVIDER 00 !!</B> ik denk niet dat je kaartje daarna werkt.<P>Maar hoe kan ik nu controleren of alles is goed gegaan zul je denken, load diezelfde file opnieuw en kijk naar de string onder provider<BR>deze begint volgens het voorbeeld van canal + met de ident 00 03 en de laatste 2 bytes zijn van 16 3F naar 16 5C = 2001.02.28<P>Het spreekt vanzelf dat als je een beetje meer met deze editor gaat spelen de secanix editor overbodig wordt.<P>Ik hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord<P><BR>------------------<BR>Moderator<BR>Humax Digital(NL) - General(EN).<P><p>[This message has been edited by d0xt3rCb (edited 06-01-2001).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...