Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heeft iemand ervaringen met een (buiten) richtantenne voor DVB-T?

Zit hier in het grens gebied van Belgie (ongeveer 25 Km van Belgie)

Wil proberen vanuit Brabant Belgie, en eventueel Duitsers te ontvangen via DVB-T.

Is dit mogelijk??

 

 

 

Grtzz Corsat <img src="/forums/images/graemlins/xyxthumbs.gif" alt="" />

Posted

Gilze-Rijen...

 

 

<img src="/forums/images/graemlins/xyxthumbs.gif" alt="" />

Posted

<Off-topic>

Laat ik nu toch altijd gedacht hebben dat de gemeente 'Gilze en Rijen' heet, het station en de vliegbasis 'Gilze-Rijen' en dat de woonplaatsen Rijen, Gilze (beter gezegd: Rijen -Zuid <img src="/forums/images/graemlins/grin.gif" alt="" />), Molenschot en Hulten waren.

Maar ik ben dan ook al een jaar of vijftien geleden verhuist.

</Off-topic>

 

Het klinkt misschien wat zeikerig, maar het maakt wel heel veel uit in welke hoek van de gemeente je woont; vanuit Hulten en Rijen zullen bijvoorbeeld de zenders van Breda Schoten minder ver uit elkaar te zien zijn dan vanuit Gilze en Molenschot. En dan weet ik niet wat de invloed van de antennes van de vliegbasis (die staan tussen Rijen en Dongen) is.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Posted

ik gebruik zelf ook een richtantenne.

32 elements heb er een rotortje onder en bij goede condities kan ik de duitse zender in lingen mee krijgen kijk maar wat voor afstand het ongeveer is.

ik kan normaal de mast uit smilde markelo en zwolle mee krijgen.

Gr. Herman
TV Samsung 42 ++ Sat.ontv: SAB ultimate HD super plus
Antenne: multytenne Technisat digital ++  Astra 1B~2C, Astra 2A~2D, Astra 3A, Hotbird 1~5
============================================

Posted

Denk dat je in Gilze niet eens een richtantenne nodig heb om de belgische zenders uit de lucht te plukken.

M'n ouders hebben in Chaam de belgische zenders op de standaard binnen antenne.

Posted

@hageneis.

Is niet zeikerig hoor <img src="/forums/images/graemlins/mad.gif" alt="" />

Tis altijd wat he Gilze en Rijen <img src="/forums/images/graemlins/grin.gif" alt="" />

Maar het is dus Rijen en wel precies in het Centrum.

Van het vliegveld zal ik weinig last ondervinden denk ik (buiten de herrie dan) <img src="/forums/images/graemlins/wink.gif" alt="" />

Chaam is toch weer net iets verder, maar als je daar op een binnen antenne de belgen al krijg....

 

 

Grtzz Corsat <img src="/forums/images/graemlins/xyxthumbs.gif" alt="" />

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...