Guest Posted July 12, 2007 Posted July 12, 2007 Hallo, Deze week problemen gekregen met ontvangst van zenders op de Hotbird. Vooral Thai Global TV en ook fashion channel staan vaak op een rood vierkantje, zender sterkte varieert van -100% naar 26, 37% (continu anders). Bij constante zender ontvangst van 36% is Thai Global TV goed te zien. De hotbird sterkte bij satelliet info is 3, net als de astra, ook 3 en dit is al zo sinds de installatie van het monoblock, 1.5 jaar geleden. Vh1 ook op de hotbird is continu goed te ontvangen, zender sterkte 44 a 45%. Vandaag de schotel gecontroleerd met satelliet zoeker gecontroleerd op signaal sterkte, licht aangepast voor iets meer Hotbird ontvangst. Geen verandering is signaal sterktes. Verder heb ik nu ook sinds gisteren problemen met teletekst ontvangst op Ned zenders op de Astra. Teletekst niet aanwezig. Kan iemand mij helpen? mvrgr Hendrik. Thai TV: Hotbird, Transponder 41, freq.12207000, 27500, 3/4, H.
Guest Posted July 13, 2007 Posted July 13, 2007 Het moet toch haast aan je eigen installatie liggen, ik heb hier even gekeken en de zenders komen op die transponder allemaal met 97% signaal binnen. Nu hebben de ontvangers allemaal andere signaalmeters maar hier zijn ze even sterk als de NL zenders op Astra 1. Citaat: Kan iemand mij helpen? Dat wordt al moeilijker de freqentie die je gebruikt is goed, je zou eens kunnen kijken of er nog meer transponders horizontaal zijn die slecht ontvangen worden dan zou het monoblock de dader zijn. Nu is VH 1 op de Hotbird 6 verticaal en die wordt goed ontvangen alleen de signaalsterkte is bijzonder laag 44-45%.Is dat normaal voor je ontvanger?? Anders is het toch een kwestie van alles nalopen de F connectoren vanaf de ontvanger tot het monoblock en misschien toch de schotel beter uitrichten. <img src="/forums/images/graemlins/wink.gif" alt="" />
Guest Posted July 13, 2007 Posted July 13, 2007 @hondasat, Net als aart44 kan ik geen ontvangstproblemen op Astra 1 en/of Hotbird ontdekken. Het heeft er alle schijn van dat je te weinig signaal ontvangt. Dit kan inderdaad allerlei oorzaken hebben zoals o.a. een niet optimaal afgestelde schotel. met vriendelijke groeten <img src="/forums/images/graemlins/wink.gif" alt="" /> sattaz
Guest Posted July 13, 2007 Posted July 13, 2007 Hallo, Ik heb de F connectoren al bekeken en zien er goed uit. De kabel bestaat uit 1 deel en is ruim 20 meter lang (van schotel naar ontvanger) en is geen speciale satelliet kabel maar "gewone" goede kwaliteit tv kabel. Schotel dus gisteren al uitgericht, op de hotbird gericht. F connector deze kant was nog goed. Op Ned 1,2,3 heb ik 10% (schaal is van -100 tot 100%), maar beeld is goed. De sterkste zenders zitten op 45%. DMC zit ook op 45%. Ik heb even gekeken naar H of V, maar Motors TV is H en deze ontvang ik ook altijd goed, 45% signaal sterkte, net las Vh1. BBC World is V en deze was ook wel eens weg, hier slechts 1% signaal sterkte. Op dit moment heb ik dus gewoon weer beeld op alle kanalen, nog niks veranderd sinds gisteren. mvrgr Hendrik
Guest Posted July 13, 2007 Posted July 13, 2007 Citaat: De kabel bestaat uit 1 deel en is ruim 20 meter lang (van schotel naar ontvanger) en is geen speciale satelliet kabel maar "gewone" goede kwaliteit tv kabel. @hondasat, Volgens mij zul je in ieder geval een verbetering krijgen als je de "tv kabel" vervangt door speciale coaxkabel voor de satelliet. Met vriendelijke groeten <img src="/forums/images/graemlins/wink.gif" alt="" /> sattaz
Guest Posted July 15, 2007 Posted July 15, 2007 op thai global network staat nu de melding program will resume shortly. vanaf vanmorgen 8 uur ongeveer al. we wachten af.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now