Ga naar inhoud


[7000] pli epg sql lite import plugin help..


arnoldl

Aanbevolen berichten

Hallo all,

 

Ik krijg de epg plugin niet aan de praat..

wat ik doe :

 

- schone henelite image

- mov var-> usb / swap 16mb usb / epg->sqlite op var

- in de plugin channels mappen en 7 dagen downloaden.

 

echter in epg (zowel mv als enigma) enkel de nownext info te zien..

 

wat doe ik fout ???

Link naar reactie
Delen op andere sites


- Je had wel eerst na het channel mappen de boel gesaved voordat je de EPG ging downloaden ?

- je kunt ook nog SQLite proberen <Instellingen><SysteemInstellingen><EPG Instellingen> en kies daar voor SQLite database.

Zorg wel dat de EPG locatie en EPG directory goed staat .

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet zeker meer of ik de eerste keer de mappings had gesaved voor het downloaden.

 

het blijkt dat ik nu niet meer kan downloaden omdat ik dat al te vaak heb gedaan binnen 24 uur.

 

in de cfg files staat de epg_db file goed..

 

kan helaas nu morgen pas weer verder zoeken......grrr

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pli-devs: Misschien is het een idee om een standaard configuratie mee te leveren bij de plugin, of een aantal verschillende configuraties (denk aan FTA, Sky, of vaste combinaties hiervan, etc)? De scripts zijn makkelijk genoeg aan te passen hiervoor. De mappings zijn in principe onafhankelijk van de gebruikte settingslijsten.

 

@arnoldl: welke epg probeer je te downloaden? Radiotimes (engelse kanalen), of Wolf (nederlands)?

 

- Ruud

 

PS. @pli-devs: rt_uk.sh levert op dit moment geen feedback als het handmatig wordt uitgevoerd (in context van plugin), vanwege een aantal uitgecommentarieerde regels in het script. Is daar een reden voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@pli-devs: Misschien is het een idee om een standaard configuratie mee te leveren bij de plugin, of een aantal verschillende configuraties (denk aan FTA, Sky, of vaste combinaties hiervan, etc)? De scripts zijn makkelijk genoeg aan te passen hiervoor. De mappings zijn in principe onafhankelijk van de gebruikte settingslijsten.


Ruud,

als jij ze wil aanleveren zetten we ze graag in de downloads...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok werkt nogsteeds niet...

 

uitvoeren van commando in telnet geeft het volgende :

Code:
root@dreambox /var/bin # ./wolf_nl.shUsing a timeOffset of 0 seconds.Retrieving 168 hours of data for each channel#count:720070721Connecting to wolf.xs4all.nl[213.84.159.133]:80tv-20070721.xml      100% |*****************************|   420 KB    00:00 ETA#cur:0/var/bin/db_epg -t xmltv -d /var/lib/sqlite/epg.db -f /var/lib/sqlite/tv-20070721.xml -o 0 -h 168 -m /var/tuxbox/config/dbepg/wolf_nl.dat -g /var/tuxbox/config/dbepg/genre.dat -e -c 1Setting encoding to UTF-820070722Connecting to wolf.xs4all.nl[213.84.159.133]:80tv-20070722.xml      100% |*****************************|   409 KB    00:00 ETA#cur:1/var/bin/db_epg -t xmltv -d /var/lib/sqlite/epg.db -f /var/lib/sqlite/tv-20070722.xml -o 0 -h 168 -m /var/tuxbox/config/dbepg/wolf_nl.dat -g /var/tuxbox/config/dbepg/genre.dat -e -c 1Setting encoding to UTF-820070723Connecting to wolf.xs4all.nl[213.84.159.133]:80tv-20070723.xml      100% |*****************************|   462 KB    00:00 ETA#cur:2/var/bin/db_epg -t xmltv -d /var/lib/sqlite/epg.db -f /var/lib/sqlite/tv-20070723.xml -o 0 -h 168 -m /var/tuxbox/config/dbepg/wolf_nl.dat -g /var/tuxbox/config/dbepg/genre.dat -e -c 1Setting encoding to UTF-820070724Connecting to wolf.xs4all.nl[213.84.159.133]:80wget: server returned error 404: HTTP/1.1 404 /xmltv/tv-20070724.xml#cur:3Data /var/lib/sqlite/tv-20070724.xml not found20070725Connecting to wolf.xs4all.nl[213.84.159.133]:80wget: server returned error 404: HTTP/1.1 404 /xmltv/tv-20070725.xml#cur:4Data /var/lib/sqlite/tv-20070725.xml not found20070726Connecting to wolf.xs4all.nl[213.84.159.133]:80wget: server returned error 404: HTTP/1.1 404 /xmltv/tv-20070726.xml#cur:5Data /var/lib/sqlite/tv-20070726.xml not found20070727Connecting to wolf.xs4all.nl[213.84.159.133]:80wget: server returned error 404: HTTP/1.1 404 /xmltv/tv-20070727.xml#cur:6Data /var/lib/sqlite/tv-20070727.xml not foundroot@dreambox /var/bin #  

 

dus hij lijkt keurig de data voor bv maandag binnen te halen en verwerken...

 

echter in mv is maandag nogsteeds leeg..

 

 

cfg file

 

Code:
  name=Wolf NL XmlTvcommand=/var/bin/wolf_nl.shmapfile=wolf_nl.datoptions=type=xmltvnumOfDays=7timeOffset=0use_cron=trueepgLocation=/var/lib/sqlite/epg.db

 

db locatie klopt..

 

iemand een idee?

 

grtx arnold

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het script zo eens bekijk, dan doet de wget standaard de download van de file naar /mnt/usb (dat zou eigenlijk /tmp moeten zijn). Heb je dat aangepast? Heb je nog meer aangepast?

 

Waar staat je /var? Als je die niet gemoved hebt, is er in /var/lib volstrekt onvoldoende ruimte voor de epg.db. Hoe vol is je /var (zie blue panel)?

 

SQlite werkt alleen lekker met een usb stick of een CF kaartje. Je hebt minimaal 20Mb aan ruimte nodig. Of je moved de hele /var daar naartoe (en laat /var/lib/sqlite staan), of je wijzigt in 't menu de EPG location naar USB of CF (het script volgt automagisch).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wanwizzard ,

 

mijn var is gemoved naar usb , met zat ruimte.

 

aangezien var gemoved is , klopt de /var/lib/sqlite locatie.

 

ik heb /mnt/usb niet aangepast naar /tmp , ik heb eigenlijk helemaal niks aangepast.. gewoon clean install van image en plugin.

 

wie wat waar zou ik moeten aanpassen??

 

grtx , arnold

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK zou juist per definitie niets in /var/tmp kwijt willen, aangezien dat meestal een link is naar /tmp, en /tmp is een dynamische ramdisk. Dynamisch in die zin dat hij geen fixed size heeft, maar zoveel RAM gebruikt als nodig (met standaard een max van de helft van je physieke geheugen). Dowwload een file van een paar megabytes naar /tmp, en je box draait voor geen meter meer. Daarom worden de files gedownload naar lokatie die iedereen moet hebben om de sqlite epg te kunnen gebruiken.

 

- Ruud

 

 

PS. Ten tijde van het schrijven van de scripts was usb verplicht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel een channel mapping uitgevoerd?

 

Anders leest 't script wel alles in, maar aangezien hij dan niet weet welk kanaal in de xmltv file bij welke service ID in je box hoort, komt er uiteindelijk niks in je epg database terecht.

 

Ik weet overigens niet of dat mappen nu goed gaat (zit niet achter de TV, kan 't niet proberen), maar ik zie dat de wolf_nl.dat file, waarin de mappings moeten komen, in dos formaat is.

 

Dus misschien doet een "dos2unix wolf_nl.dat" ook wonderen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...