Ga naar inhoud


[all] Windows Camd3 server opgezet, foutje in 3.889g?


M_Z

Aanbevolen berichten

De configuratie:

- Windows XP pc

- Infinity USB Phoenix compatible cardreader

- Camd3.exe

- Dreambox met CCcam (of Camd3)

 

Natuurlijk zijn de echte Dreambox hobbyisten al lang overgestapt op een Linux server, maar ik wilde eens proberen hoe goed een Windows PC als server gebruikt kon worden. Het viel allemaal niet mee, omdat er waarschijnlijk een programmeerfoutje in de laatste versie van Camd3.889g zit. In de config file moet je namelijk aangeven waar alle bestandjes zitten, maar ik kreeg met geen mogelijkheid de juiste map gevonden voor deze versie. Eenmaal met een oudere Camd3.869 gaan testen was het snel voor elkaar. In de bijlage een compleet setje dat je een waar op je pc plaatst.

Verder moet je in bij het opstarten van de exe file toestemming geven aan je firewall om dit programma te laten communiceren met je Dreambox.

In je router moet je het IP adres van je PC op de juiste poort forwarden (NAT Virtual Server). Ik heb in deze config de UDP poort op 24110 laten staan, TCP kan met de oudere 3869 ook gebruikt worden maar de 3889g heeft geen TCP ondersteuning. Dat is ook gemeld bij het uitbrengen van die versie.

De Infinity USB is met een seriële kabel aangesloten op COM1 en staat ingesteld op Phoenix mode 3,58Mhz (voor een CD of TvV kaartje).

 

In de configfile van je dreambox hoef je voor CCcam maar 1 regeltje te zetten:

 

Code:
L: 192.168.1.3 24110 gebruiker paswoord 0100 00006a  

Uiteraard moet het ip-adres (in dit voorbeeld 192.168.1.3) corresponderen met het IP-adres van jouw PC.

 

Ik heb in dit voorbeeldmapje (hierbij in bijlage meegevoegd) beide versies staan. Je zult zien dat de oude versie netjes de camd3.server, camd3.users en camd3.keys kan lezen. De nieuwe versie doet met dezelfde config file vergeefs zoeken naar die bestanden.

Ik hoop dat iemand me hier ook een oplossing voor kan uitleggen.

 

Dit berichtje is zowel een vraag, alsook een mini-howto voor beginners die graag hun PC als server willen gebruiken. Op deze manier kun je bijvoorbeeld met een dreambox 500 of 600 toch een tweede kaartje gebruiken, aangezien deze ontvanger geem USB poort heeft en de fantastiche Smartcardreader+ dus geen uitkomst biedt!

 

Succes,

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...