Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

 

Vraag , bij de dreambox kon ik via de html poort (192.168.1.4:16001) alle gegevens zien.

 

Nu in de cfg voor de Relook geef ik dezelfde regel in maar kom niet op die poort ??

<img src="/forums/images/graemlins/confused.gif" alt="" />

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Posted

ja idd ik kan zo via de webrowser op mijn ip komen ,

ja leek me ook gewoon 192.168.1.4:16001 ook de poort open gezet in de router..

 

vremd allemaal hi maar zal nog eens verder stoeien

 

En Merde ja de cccam draait

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Posted

Nee stat niet in de firewall als geblokkeerd ,

Ik kan wel op de webinterface komen ..

 

Raar toch ..

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Posted

Kijk via telnet hetvolgende eens na op je box?

 

# netstat -an | grep 16001

tcp 0 0 0.0.0.0:16001 0.0.0.0:* LISTEN

 

Als je die regel ziet is de CCcam aan het luisteren op poort 16001...

 

indien dit niet het geval is, kijk dan eens dat CCcam aan't draaien is met:

 

# ps -ef

 

Als dit ook zo is kan het nog zijn dat in je /var/etc/CCcam.cfg devolgende lijn anders is (andere poort):

 

# cat /var/etc/CCcam.cfg | grep WEBINFO\ LISTEN

#WEBINFO LISTEN PORT : 16001

 

Success ;-)

Posted

hello,

 

begrijp er weinig meer van

ik kan binnen komen op webinterface 192.168.1.4

 

in mij cfg heb ik staan

WEBINFO LISTEN PORT : 16001

ook geprobeerd

HTML LISTEN PORT : 16001

 

geen van beide kom ik erin ..

 

wat doe ik fout in mijn router poort 16001 open gezet..

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Posted

Je hoeft op je router poort 16001 niet open te zetten.

Router blokt intern verkeer niet (normaal gesproken) en laat dit verkeer standaard niet naar buiten gaan maar houdt dit binnen.

webinfo en listen port moeten beide andere poorten hebben anders zal hij niet eens starten.

 

ga in windows maar eens naar start - uitvoeren - tiep cmd gevolgd door enter.

tiep telnet 192.168.1.4 gevolgd door enter.

gebruikersnaam root password relook

en doe dan wat xat zei. En post je resultaten uiteraard.

Posted

Ik zal het wel niet helemaal snappen???Daarom deze vraag?

 

Wil je lokaal naar het ip kijken???

 

Of van afstand???Vanaf afstand is het dus geen lokaal ip adres!!!

 

Vanaf afstand zul je dus met je ISP Ipadres moeten inloggen en in je router / modem de poort (16001)moeten forwarden naar het adres van je Dream / DGStation.(192.168.1.4)

 

voorbeeld: http://81.89.55.233:16001

 

Ik heb dit in mijn cfg staan:

TELNETINFO LISTEN PORT : 16555

WEBINFO LISTEN PORT : 16444

 

Trouwens welke CCcam draai je op welke box???

 

Gr.Info

Posted

Ja idd lokaal op mijn IP,

Ik zie dat jij weblisten aan elkaar vast hebt staan dit zal ik ook nog eens proberen , ik heb nl web listen staan.

Ik heb de Relook 400-S met Cccam 1.71

bedankt voor de

Info <img src="/forums/images/graemlins/grin.gif" alt="" />

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Posted

wel het hekje verwijderd

ik bedoel deze (#WEBINFO LISTEN PORT : 16001)

Posted

ja duck heb ik gedaan,

 

zal eens verder stoeien

<img src="/forums/images/graemlins/smile.gif" alt="" />

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...