Ga naar inhoud


[7000S] hoe gbox EN cccam gelijktijdig starten (Pli Helenite) ?


testscooter

Aanbevolen berichten


Het gbox script aanpassen zodat die ook cccam start, of een gbox ook als cardserver instellen (touch /var/etc/plimgr/cardserver/gbox). In het eerste geval gbox als standaard emu instellen, in het 2de geval cccam als emu en gbox als cardserver....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht eens even.... ik dacht dat dat niet helemaal goed samen ging (volgens http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...t=all&vc=1)

 

gbox als cardserver (met de F: { 41 } /dev/sci0 regel in gbox_cfg) en cccam als emu, dan werkt het verkeer toch alleen maar 1 kant op?

 

In mijn geval heb ik een irdeto2 kaart (tvhome) en heb ik cccam als emu nodig om de kaartupdates te ontvangen.

Tegelijkertijd heb ik nodig dat gbox met een camkey kan werken (ivm de irdeto2 kaart) en dat kan volgens mij niet..... maar ik laat me graag corrigeren indien het wel kan.....

 

 

misschien dat dit mogelijk is:

newcs---cs2gbox----gbox+cccam

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het koppelen van gbox naar cccam (dit is de enege weg die momenteel mogelijk is) werkt momenteel zeer bocht(!) Daarom niet gebruiken dus... Kies daarom of voor CCcam of voor Gbox totdat het wel goed werkt. Bij o.a. teveel kaartjes binnen gbox gaat CCcam plat (segmentation fault).

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, even een iets uitgebreider antwoord. Ik neem aan dat je gbox en CCcam beiden vanuit de PLi downloads hebt geinstalleerd.

 

Log in via telnet, en voer het volgende commando uit:

touch /var/etc/plimgr/cardservers/gbox

Open /var/etc/plimgr/scripts/gbox en verwijder de regels met pli_pmthelper (niet vergeten op te slaan!)

 

Ga nu naar het softcam menu, kies CCcam als emu, en kies gbox als cardserver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of die verouderd is, om eerlijk te zijn.

Als je hem niet uit de downloads hebt, dan nog het volgende commando uitvoeren:

touch /var/etc/plimgr/cams/CCcam

 

Daarmee verschijnt CCcam als emu in het softcam menu. Het bestand wat je zo aanmaakt moet wel dezelfde naam hebben als de CCcam binary, dus als je die hebt hernoemd, dan ook bovenstaand commando even aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...