Ga naar inhoud

[7000S] Bij een koude start blijft de 7000S hangen op het logo van Dream.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wacht meestal een minuut of 5 a 10, dan de stekker er weer in en meestal gaat dat de eerste keer al goed.

Wat ik ervan begrijp is dat het niet het afkoelen is, maar de i2c bus die niet goed initialiseert, zodat de box zijn tuner niet vindt.

Dit treedt op vanaf een bepaalde frontprocessor versie, die ironischerwijs ervoor gemaakt was om vanuit deep standby betrouwbaar timer opnames te kunnen starten.

Greetz, Lion.

Geplaatst:

Ik denk ook de uitleg van Lion251 het meest logisch is want er is verder geen lijn op te trekken wat het anders zou wezen.

Ik vind het wel vreemd dat je als je met de menu-information-about kiest Gemini 3.6 doodleuk zegt dat er een FP versie 1.06 inzit en als ik opstart en ik kom erdoor dan staat in de display FP 1.10.

Ik ben verder heel tevreden met de DM 7000S ondanks dit euvel en verder is het alleen maar pluspunten ook dankzij alle mensen die dingen uitzoeken en software schrijven die Dreambox zo maken zoals de gebruiker wil hebben en zelf de keuzes kan maken.

Groets, Marcel

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Geplaatst:

Ik heb in der loop der jaren ook al wat verschillende Dreamboxen 7000S gehad.

Nu heb ik er weer één 7000 die na een "koude start" ook niet doorstart.

Opstrten vanaf standby werkt het gewoon perfect.

Blijft hangen op bootlogo, zonder vreemde zaken in beeld.

Na een flash erase start hij dan wel door, maar dat kan niet iedere keer de bedoeling zijn, alle instellingen moet je dan opnieuw doen etc....

Dit heb ik tot nu toe allemaal geprobeerd:

- Orginele dream image erin.

- Lege image erin.

- Bootloader herstellen met cas.

- Met HD en zonder HD.

- Andere voedingen.

- 3 knoppen reset.

Mag allemaal niet baten, allen de flash erase werktgoed voor dit probleem.

Ik denk dat er veel meer mensen zijn die dit probleem hebben, maar het misschien niet weten, gezien ze de boxen aan de stroom laten, waardoor het probleem niet plaatsvind.

Misschien dat een mede satter hobbyist dit probleem onder de loep kan nemen ??

Geplaatst:

Helaas was mijn laatste poging ook tevergeefs en ik dacht als ik een wake-up laat doen voor een ZAP naar Nederland 1 via de timer en aangeven na 5 minuten naar standby een mogelijk was.

Ik moet nog kijken of ik dit kan reclameren bij de verkoper als verborgen gebrek op een consumenten product en met software is dit niet zo op te lossen.

Groets, Marcel

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Geplaatst:
Citaat:

Ik moet nog kijken of ik dit kan reclameren bij de verkoper als verborgen gebrek op een consumenten product en met software is dit niet zo op te lossen.

Dan zou ik er maar eerst de originele software op zetten. Alternatieve software (of 't nou beter is of niet) is natuurlijk je eigen pakkie-an.
Geplaatst:

heb dit probleem ook met mijn dreambox 7000s, weliswaar niet met alle images. Zwaar beladen images blijven hangen bij het opstarten (bijv. SF's oudere images)

PLi's flubber doet het nu prima.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen