Ga naar inhoud

[500S] Opname stopt: 'Record failed due to an write error'

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie kan mij adviseren. Heb m'n NAS schijf met Samba aan de 500S gemount. Als ik nu via de Enigma Web Interface ga opnemen krijg ik na zo'n 250/300 MB de foutmelding 'Record failed due to an write error during recording. Check for filesystem corruption' in beeld van de Dreambox. Wie weet wat hier aan de hand is? Ik heb m'n 500S gemodificeerd met de 3 elco's (LAN gedeelte ivm de doorvoersnelheid/in andere threads beschreven). Heb diverse settings bij options al geprobeerd (rsize, wsize) maar dat heeft weinig effect. Graag wat advies in deze. Thnks! Update: Net Sportjournaal via EPG opgenomen van N1 800MB > geen probleem. Zou het per zender verschillen?

Update: Heb nu in settings van Enigma Web Interface bij 'Trusted Hosts' het IP van m'n NAS schijf gezet, lijkt beter te gaan.

DM 7020Si + 200GB HDD, Xtrend ET5000, Triax 88 cm/Motech SG2100A, OpenPLi/ccCam 2.3.0, Synology DS212j, Pioneer DVR-5100H 320GB DVD recorder, AC Ryan HD2 Mini mediaplayer.

Geplaatst:

Lijkt me inderdaad corruptie van het filesysteem.

Stap 1: schijf herformatteren

Stap 2: nooit meer de dreambox zomaar "uit" zetten, altijd netjes afsluiten (of gewoon standby laten staan).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen