Jump to content

[500S] Opname stopt: 'Record failed due to an write error'


Recommended Posts

Posted

Wie kan mij adviseren. Heb m'n NAS schijf met Samba aan de 500S gemount. Als ik nu via de Enigma Web Interface ga opnemen krijg ik na zo'n 250/300 MB de foutmelding 'Record failed due to an write error during recording. Check for filesystem corruption' in beeld van de Dreambox. Wie weet wat hier aan de hand is? Ik heb m'n 500S gemodificeerd met de 3 elco's (LAN gedeelte ivm de doorvoersnelheid/in andere threads beschreven). Heb diverse settings bij options al geprobeerd (rsize, wsize) maar dat heeft weinig effect. Graag wat advies in deze. Thnks! Update: Net Sportjournaal via EPG opgenomen van N1 800MB > geen probleem. Zou het per zender verschillen?

 

Update: Heb nu in settings van Enigma Web Interface bij 'Trusted Hosts' het IP van m'n NAS schijf gezet, lijkt beter te gaan.

DM 7020Si + 200GB HDD, Xtrend ET5000, Triax 88 cm/Motech SG2100A, OpenPLi/ccCam 2.3.0, Synology DS212j, Pioneer DVR-5100H 320GB DVD recorder, AC Ryan HD2 Mini mediaplayer.

Posted

Lijkt me inderdaad corruptie van het filesysteem.

 

Stap 1: schijf herformatteren

Stap 2: nooit meer de dreambox zomaar "uit" zetten, altijd netjes afsluiten (of gewoon standby laten staan).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...