Guest Posted July 30, 2007 Posted July 30, 2007 Hallo mede pv2r bezitters, op aionboard.de is eindelijk een nieuwe firmware beschikbaar gesteld, helaas ben ik nu op vakantie en heb de receiver niet bij me om hem uit te proberen. wie test hem en laat iets weten, ik ben nieuwsgierig. groetjes DjKolk
Guest Posted July 31, 2007 Posted July 31, 2007 Ik heb de nieuwe firmware geinstalleerd en ben zwaar teleurgesteld. Onze Koreaanse vrienden hebben een half jaar nodig gehad om de EPG er fraaier uit te laten zien en hebben wat andere optische dingetjes opgeleukt. De "nice-to-haves" dus. Ik heb een fixje kunnen vinden: als je ervoor kiest de HDD na X minuten uit te schakelen, stopte de MP3-speler er na X minuten mee. Deze speelt nu door. Is natuurlijk heel belangrijk, want daar koop ik een PVR voor. Zaken de in elk geval niet opgelost zijn: 1) Timed recording als je een twin LNB hebt, werkt nog steeds niet (schakelt alleen op het gekozen tijdstip naar het gekozen kanaal); 2) Als je een multi-audio kanaal afspeeld en je schakeld naar de tweede taal, loopt de weergave nog steeds in de soep; 3) Time-shift funtionaliteit werkt nog steeds niet goed: als je op pauze drukt en verder wilt gaan, verspringt de weergave naar het real-time ontvangen signaal; 4) Weergave van TV2 is er niet op vooruit gegaan. Als onverhoopt TV1 op de UHF uitgang terecht kwam, was dit bij de vorige versie met wat gehannes wel weer goed te krijgen. Dat is me vooralsnog bij deze versie niet gelukt. Bovendien vindt deze versie het nodig als je 'm met de hardwareschakelaar weer aanzet, het nodig om een "database synchronisation" uit te voeren. Geen idee wat dat is, maar het booten lijkt in elk geval behoorlijk langer te duren. Ik weet niet of het mogelijk is om de oude FW nog terug te zetten, maar anders zou ik me zeker twee keer bedenken of je deze nieuwe wilt installeren (ik heb het nog niet geprobeerd). Uit bovenstaand relaas mag blijken dat de firma Arion een wanprestatie aan het leveren voor wat betreft de 9400-PV2R. Ik zal mijn bevindingen een dezer dagen ook posten op arionboard. Spike zal wel weer niet blij met me zijn, maar op deze manier gaat hij de zo gewenste positieve ervaringen met deze ontvanger voorlopig niet krijgen. Als iemand weet wie de importeur in NL is van Arion, graag een PM. Ik wil wel eens weten wat zij te vertellen hebben. Eigenlijk ben ik er wel klaar mee. Als ik op korte termijn geen beter gevoel bij deze ontvanger krijg, gaat 'ie terug naar de leverancier. Ter reparatie.....
DeBeek Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 Neem aan dat je ook een Factory reset gedaan hebt en een nieuwe zender scan hebt gedaan.??
Guest Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 Yep. Allebei. Nadat ik de FW had geladen, wist het apparaat sowieso niet wat de voor- en wat de achterkant was. Nog getracht de oude settings in te lezen, maar daar kon 'ie ook geen chocola van maken.
Guest Posted August 16, 2007 Posted August 16, 2007 Hallo badsat, Net terug van vakantie en heb je antwoordgelezen, maar wat is er verslechterd dat je terug wilt naar de oude fimware ? Met vriendelijke groet DjKolk
Guest Posted August 25, 2007 Posted August 25, 2007 Hoi DjKolk, Zelf ook een paar weken op vakantie geweest, vandaar dat ik nu pas antwoord. Ik had problemen met de TV2-RF uitgang. Deze kreeg ik met geen mogelijkheid aan de praat. Uiteindelijk op een knop gedrukt (weet niet meer welke...), waarna het wel weer werkt als voorheen (dus nog verre van optimaal). Heb je ondertussen zelf al wat ervaring met de nieuwe FW opgedaan? Wat zijn jouw ervaringen?? Groet, Badsat
Guest Posted August 26, 2007 Posted August 26, 2007 Wat ik verder ook wel weer heel apart vind, is dat de firmware nog steeds niet op de officiele Arion-website te vinden is. Zouden ze zich soms ergens voor schamen???
Gorefest Posted August 26, 2007 Posted August 26, 2007 www.arionboard.de is de officieele support site van arion Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C
Guest Posted August 26, 2007 Posted August 26, 2007 Het lijkt met niet dat www.arionboard.de de officiele site is van Arion. Als ik de reacties van moderators goed interpreteer, zijn ze niet meer dan een doorgeefluik naar Arion in Korea en is www.arion.co.kr de officiele site. Bovendien lijkt het me onwaarschijnlijk dat een hoofdzakelijk duitstalige site als officiele site wordt opgezet.
Gorefest Posted August 26, 2007 Posted August 26, 2007 Okay http://www.arion-digital.de/ dan, maar die verwijzen voor support door naar www.arionboard.de waar je dus officieel alle laatste software versies kunt downloaden. Voor nederlandse support moet je naar een van de nederlands distrubuteurs of naar de importeur. Maarja voordat die een versie op hun site hebben staan.... Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now