Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo allemaal,

 

Ik heb een dreambox 7020, en de maximale snelheid die ik met up/downloaden haal is 3,2 Mbyte/sec.

 

ik ben nu al mijn dvd's in de dream aan het zetten, dat is makkelijker als een aparte dvd speler.

 

is dit nog sneller te maken, of kan de cpu het niet aan?

 

groet,

tritium

Posted
Citaat:
hallo allemaal,

Ik heb een dreambox 7020, en de maximale snelheid die ik met up/downloaden haal is 3,2 Mbyte/sec.

ik ben nu al mijn dvd's in de dream aan het zetten, dat is makkelijker als een aparte dvd speler.

is dit nog sneller te maken, of kan de cpu het niet aan?

groet,
tritium

Wat is je configuratie?
Als je WLAN gebruikt is het een hele goede snelheid.

gr,
BW

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Posted

Dit is echt wel een goede snelheid. Voor de 7020 heb je globaal twee situaties:

- enkele 100kB/s als er de netwerkbug is

- veel meer als alles okee is.

 

Je kunt nog experimenteren met andere ftp clients, maar 't zal niet veel uitmaken.

Posted

bedankt voor alle reactie's,

 

ik ben via een router (linksys adsl gateway) met kabel aangesloten op de db.

 

maar mischien is er een ander protocoll, dat sneller is, al is het maar een paar 100 kb/s extra... scheelt zo 10% .

 

elke tip is welkom.

Posted
Citaat:
bedankt voor alle reactie's,

ik ben via een router (linksys adsl gateway) met kabel aangesloten op de db.

maar mischien is er een ander protocoll, dat sneller is, al is het maar een paar 100 kb/s extra... scheelt zo 10% .

elke tip is welkom.

Het FTP protocol is bijna 2 keer zo snel dan SMB (Windows verkenner).

gr,
BW

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Posted

Bij mij is nfs 10%-20% sneller dan cifs. Ftp heb ik geen ervaring mee.

 

Je harddisk uit de dreambox halen en aan je pc koppelen gaat waarschijnlijk het snelst. Maar dan heb je wel een pc nodig die het bestandssysteem van linux snapt (ext3 waarschijnlijk). Het makkelijkste is waarschijnlijk een linux live cd die het bestandssysteem snapt van de schijf waar je huidige dvd op staan.

Posted

Het is maar een opmerking. Is het niet eenvoudiger om je disk te mounten vanaf de DB, zodat je dvd films via het netwerk kan afgespeeld worden ?

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Posted

Nu ja, je kan ook een NAS gebruiken, dat verbruikt toch heelwat minder.

 

Ik gebruik een NSLU2, waar ik 2 externe HDD kan aanhangen. En waar mijn film collectie opstaat.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Posted

ftp is normaal best snel, maar sftpd (de ftp server op de 7020) is ontzettend traag is mijn ervaring.

 

Zo traag zelfs dat ik om te copieren scp gebruik. Ondanks de cpu overhead voor en/decrypten haal ik daarmee hogere snelheden dan met sftpd.

 

Het maakt hierbij overigens wel uit in welke richting je copieert. Even experimenteren dus, wat bij jou het beste resultaat geeft.

Posted

PS, veel hoger dan 4MB/s zal je trouwens niet komen.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...