Ga naar inhoud


VGA + DVI tegelijk aansluiten


Hendrik6073

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb een PC welke zo nu en dan na de start een zwart scherm heeft (geen signaal op de monitor) Op de PC en de monitor zitten zowel VGA als DVI. Als ik wissel tussen deze 2 tijdens het zwarte scherm krijg ik beeld. Het lijkt erop of de videokaart een foute selectie maakt (staat altijd op beide poorten signaal ??) maar het kan natuurlijk ook de monitor zijn. Is het een probleem om beide kabels gelijktijdig aan te sluiten tussen pc en scherm ? wellicht dat dit het probleem kan tackelen.

 

Hartelijk dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Zou geen probleem mogen geven.
Maar waarom heb je beide kabels aangesloten?

Wat je waarschijnlijk kunt doen is de monitor handmatig instellen dat ie DVI of VGA moet gebruiken.
En je zou je drivers kunnen updaten.


drivers zijn volgens mij goed, maar die kan ik idd nog eens proberen. probleem is met deze (hp) monitor dat ik niet handmatig kan schakelen als deze niet is ingeschakeld (op stand-by) dus als hij het signaal niet 'ziet' kan ik niet in het menu komen..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp nog steeds niet waarom je beide aansluotingen wilt gebruiken.

Gewoon DVI gebruiken en als het dat goed is is het goed lijkt me.

 

Had hier alleen via dvi nieuwe drivers nodig maar echt zwart was het ook niet in het begin.

De gewone boot screens waren wel zichtbaar.

Pas bij het laden van XP en dus de oude drivers ging het beeld op zwart en kon ik niet meer succesvol naar vga booten.

Als ie standaard via vga opstarte was er geen probleem.

 

Als het beeld vanaf het begin van het opstarten al zwart is ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk niet aan je drivers.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben aan het uitzoeken waar het mis gaat.

Krijg idd op momenten helemaal geen beeld. driver update is deel van het storing zoeken denk ik.

 

Als ik geen beeld heb en schakel dan over van DVI naar VGA kabel is er wel beeld. En idd geen beeld is helemaal geen beeld dus ook geen BIOS etc.

 

Lijkt erop dat het systeem ook 'anders' boot (langer bezig) op de momenten dat het mis gaat. Maargoed ik kan niet zien waarom want ik heb geen beeld confused.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarschijnlijk denkt de videokaart doordat beide aansluitingen aangesloten zijn dat er 2 monitoren aangesloten zijn .Doordat dit in werkelijkheid maar 1 monitor is raakt het systeem de weg kwijt.Sluit eens of 2 monitoren aan of haal een van de kabels los.Op bios niveau zijn er geen drivers actief dus daar kan het niet aan liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
waarschijnlijk denkt de videokaart doordat beide aansluitingen aangesloten zijn dat er 2 monitoren aangesloten zijn .Doordat dit in werkelijkheid maar 1 monitor is raakt het systeem de weg kwijt.Sluit eens of 2 monitoren aan of haal een van de kabels los.Op bios niveau zijn er geen drivers actief dus daar kan het niet aan liggen.


Ik ga eerst wel eens een andere monitor aansluiten wellicht dat het daar ligt.

Voor de duidelijkheid:
voordat de storing ontstond zat er natuurlijk maar 1 (alleen DVI) kabel aangesloten.
Toen de storing op ging treden opende ik dit topic omdat ik voor storing diagnose beide kabels gelijktijdig aan wilde sluiten en niet zeker wist of di kwaad kon.
Alle tips zijn natuurlijk welkom xyxthumbs.gif
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...