Ga naar inhoud


Schotel configuratie advies gevraagd


Nowtv

Aanbevolen berichten

Beste schotelvrienden, wat is hier nu de beste keus.

 

Een kennis wil aan een nieuwe schotel, alleen heeft hij nu een 68 cm met een 8 voudige lnb, met vier philips ontvangers er op aangesloten.

Maar hij zou het aanbod uit willen breiden, en ook ivm de wijzigingen die op komst zijn.

 

Hij wil straks vier posities kunnen ontvangen.

Dat wil zeggen :

Astra 19,2 graden

Astra 23,5 graden

Astra 28,5 graden

Hotbird 13.0 graden

 

Dan wil hij deze kunnen zien op alle vier stand alone aansluitingen.

En op een nieuwe twin tuner.

Nu kan ik mischien vier stuks 8 voudige lnb,s in een schotel plaatsen.

En op iedere box een disecq switch plaatsen, met 1 uitgang en vier ingangen.

Alleen dan is de vraag, passen deze 8 voudige lnb,s naast elkaar binnen deze posities, en is dit economisch wel de beste oplossing. ?

En zo ja, op welke schotel zou dit het beste kunnen, Triax 100Cm ??.

Of moet hij een andere oplossing hiervoor kiezen.

 

Anders zouden er vier quatro lnb,s gebruikt moeten worden, die zijn ook voorzien van vier uitgangen, en of deze smaller zijn is mij onbekend.

En daarna zou er een (dure) multiswitch gebruikt moeten worden, vier keer in H,L,V,H, dus met 12 coax kabels, en 8 uitgangen naar de ontvangers.

Echter lijkt mij dit geen goedkope oplossing, en bij een defecte multiswich gelijk nergens geen beeld meer.

 

Ik moet zeggen, ik zou zo ook niet weten wat de beste keus is, vandaar dat ik jullie eens om een mening vraag.

Dit is mij net even te uitbereid, en kan ik niet het juiste advies geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:

Hij wil straks vier posities kunnen ontvangen.
Dat wil zeggen :
Astra 19,2 graden
Astra 23,5 graden
Astra 28,5 graden
Hotbird 13.0 graden

Dan wil hij deze kunnen zien op alle vier stand alone aansluitingen.
En op een nieuwe twin tuner.


Dat betekend dus dat hij 6 tuners moet voeden.
Het beste advies wat ik je geven kan zijn 4 Quattro LNB`s en een Multiswitch, zo duur zijn deze niet hoor, dat valt best mee.
En wat betreft uitval op zo`n multiswitch zou ik me geen zorgen maken, die dingen gaan héél lang mee. Juist zo`n multiswitch maakt het allemaal wat proffesioneler, anders moet je met 6 losse Diseqc switchen gaan werken.
Allemaal losse switchen zijn veel storingsgevoeliger en kosten ook een hoop geld als je goede koopt.
Ik denk zelfs dat je niks duurder uit bent. Als je een multiswitch pakt kun je de goedkopere Quattro gebruiken, 8 Octo LNB`s zijn zeer véél duurder.

Nu de schotel:
Ik heb menig Tiax 88 geplaatst met 4 LNB`s, dit gaat ook met de bredere Smart Titanium LNB, zowel de single als de net zo grootte Quattro uitvoering.
Maar in jouw situatie komen er dus van de 4 Quattro`s 16 coaxkabels af, en de feedarm van een Triax is eigenlijk niet zwaar genoeg voor al dat kabelwerk.
Wél als je de kabels anders wegwerkt dan te geleiden via de feedarm.

Wat ook een goede optie zou zijn is een Wavefrontier T-55, óók voor deze opstelling voldoet de wat bredere Smart Titanium LNB.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk ook eens aan de kabel, ik kwam een poosje terug de "Triax MultiSat antennekabel" tegen. Scheelt je een hoop (uitzoekerij/markeer) werk omdat deze gekleurt per vier in een bos zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Denk ook eens aan de kabel, ik kwam een poosje terug de "Triax MultiSat antennekabel" tegen. Scheelt je een hoop (uitzoekerij/markeer) werk omdat deze gekleurt per vier in een bos zitten.


Zeker een héle goede aanvulling op bovenstaande, deze kabel is qua prijs vergelijkbaar als wanneer je het geheel met losse kabels zou installeren.

Nowtv, als je meer info van me wilt weet je me via andere weg wel te vinden.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Henksat,

 

Bedankt voor je uitleg.

Dus jij geeft aan een Triax schotel, bv de 68cm.

Echter is de arm te zwak voor 16 coax kabels volgens zou zeggen.

Is dan de Triax Unique Multifocus een oplossing.??

Deze geeft twee armen, naar de multirail.

Of is dit dan ook nog te zwak.

 

Een Wavefrontier, zou ook een optie kunnen zijn.

Alleen is de 55cm dan voldoende, nu heeft hij een 78cm schotel.

En als het erg slecht weer is uitval, is dat met een T55 dan niet erger. ??

En is dan de T90 geen betere keus, alleen die is zo GROOT.

Vandaar die triax.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Dus jij geeft aan een Triax schotel, bv de 68cm.
Echter is de arm te zwak voor 16 coax kabels volgens zou zeggen.
Is dan de Triax Unique Multifocus een oplossing.??
Deze geeft twee armen, naar de multirail.
Of is dit dan ook nog te zwak.


Typo van jouw kant, ik bedoel dus de 88 CM van Triax.
Ja, voor het goede zou ik niet 16 kabels laten "hangen" aan de feedarm, 4 Multisatkabels zal eventueel wél kunnen. Een mooiere oplossing is de kabels vanaf de LNB`s gelijk weg te werken in een PVC buis, dit staat mooier en geeft geen gewicht aan de feedarm.

Een Wavefrontier T-55 voldoet ook goed, óók de T-90 maar die is zooooo groot.
(Ik zou zelf niet anders meer willen overigens)

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Is dan de Triax Unique Multifocus een oplossing.??
Deze geeft twee armen, naar de multirail.
Of is dit dan ook nog te zwak.


De Triax Unique Multifocus heeft helemaal dunne armen, zeker niet geschikt voor de kabels aan te geleiden. Ik heb onlangs nog zo`n schotel geplaatst, in Zweden, goede stevige schotel verder maar ik raad je hem voor dit doel niet aan, ook deze schotel is namelijk echt groot, en dat formaat heb je hier niet nodig.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi,

 

Dat de Triax unique niet stevig genoeg is, is onzin. De schotel is zeer zeker solide om ook de kabels aan te bevestigen. Ik heb deze zelf staan, in de configuratie 13-19,2-23,5-28,2. Heb wel de 4-voudige coaxkabel naar de multiswitch gebruikt. Installatie werkt perfect en zeer stabiel. Echt wel een aanrader!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...