SalimRMAF Posted August 14, 2007 Posted August 14, 2007 Ik zit op dit moment te twijfelen welke opstelling ik wil gaan maken. De belangrijkste posities zijn de Astra 1 en Hotbird, maar voor een paar euro tal van zenders gratis ontvangen op de Astra 3 en 2, laat ik niet links van me liggen. Daarom wil ik vragen of de kwaliteit van de G4 slechter is: De Hotbird en Astra 2 staan misschien wel te ver naar buiten, vandaar. Ook het gewicht heeft denk ik invloed; 4 LNB's kan wel eens zwaar zijn. Daarom denk ik dat de G4/G3D te overschat is en niet goed kan werken. Heb ik het fout? Bij de G3B, Astra1, Astra3+Hotbird ligt de brandpunt van de sats veel dichterbij. Ook wil ik vragen, hoe ik de 5 LNB's moet verbinden aan 1 Decoder: Nilesat erbij. Kan het op deze manier; 2 DIseqc 4-1 Switches, met daartussen een 0/12 Volt switch. Daarna de LNB's indelen, met 0/12V aan of uit. BVD, Salim. Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro - 9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36
mifi Posted August 15, 2007 Posted August 15, 2007 Citaat: Daarom wil ik vragen of de kwaliteit van de G4 slechter is: De Hotbird en Astra 2 staan misschien wel te ver naar buiten, vandaar. Ook het gewicht heeft denk ik invloed; 4 LNB's kan wel eens zwaar zijn. Daarom denk ik dat de G4/G3D te overschat is en niet goed kan werken. Heb ik het fout? Ja, dat heb je fout. Met twee Smart LNB's en twee Alps LNB's gaat het uitstekend. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
SalimRMAF Posted August 15, 2007 Author Posted August 15, 2007 En 4 Inverto's? Twin voor de Hotbird, en de rest Single... Ik woon in Tilburg; dat is Zuid-NL. Welke kabels gebruiken jullie? Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro - 9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36
mifi Posted August 15, 2007 Posted August 15, 2007 Citaat: En 4 Inverto's? Ik heb geen idee wat die wegen. Misschien kan je het vinden op de sites van de betreffende fabrikanten. De LNB's die ik gebruikt heb, zijn allemaal twin's. Ik denk dat vier Inverto's niet passen. Dan komen ze tegen elkaar aan de voorkant. Je hebt minimaal 1, liever twee LNB's nodig die aan de voorkant smal zijn. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
jvd1971 Posted August 24, 2007 Posted August 24, 2007 Ik heb v/d week 2 visiosat uitgericht met 4 Inverto lnb's. Perefect ontvangst 90% SNR op iedere positie 13.0/19.2/23.5 en 28.
Homer Posted August 27, 2007 Posted August 27, 2007 ik heb ook een G4, moet wel nog instaleren tesamen met 4 alp's twin lnb's. Hoop dat het geen miskoop was, want was niet echt goedkoop! homer 80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv
Neptunus Posted August 27, 2007 Posted August 27, 2007 Citaat: ik heb ook een G4, moet wel nog instaleren tesamen met 4 alp's twin lnb's. Hoop dat het geen miskoop was, want was niet echt goedkoop! homer Tuurlijk is dat geen miskoop! Is een inmiddels bewezen succes! Veel plezier ermee <img src="/forums/images/graemlins/xyxthumbs.gif" alt="" /> Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
jvd1971 Posted August 27, 2007 Posted August 27, 2007 Drie Visosat met 4 Inverto lnb's geinstalleerd, werkt uitstekend. Eerst de Astra 19.2 uitgericht en vervolgens de rest in de lnb houders gedaan.
Xof Posted August 28, 2007 Posted August 28, 2007 Citaat: Welke kabels gebruiken jullie? Ik gebruik de Triax Multisat antenne kabel, dit zijn 4 coax kabels in 1 kabel. Ziet er op die manier erg netjes uit <img src="/forums/images/graemlins/smile.gif" alt="" /> En ik gebruik 4 Alps LNB's <img src="/forums/images/graemlins/smile.gif" alt="" /> Kathrein UFS-910 + T-Rex Super Module 4.6 Sky Plus Digibox Technotrend S2-3650 HDTV-S2 USB Visiosat G4 + 4x Alps Quad LNB - Hotbird 13.0, Astra 19.2, Astra 23.5, Astra 28.5
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now