Jump to content

[7000/500s] Op de 500s slecht/geen ontvangst ondanks twin LNB


Recommended Posts

Posted

Al enige tijd kijk ik met mijn 7000 naar 3 satellieten, zonder problemen. Nu heb ik een tijd terug een 500s aangeschaft om boven ook te kijken. Dit doe ik door een lijn te leggen naar een twin LNB die naar de 19.2 kijkt.

 

Nu doet het vreemde zich voor dat ik op mijn 7000 dus probleemloos naar 19.2 kijk met SNR 79% en een AGC 64%. Geen geweldige waarden maar voorlopig voldoende.

Echter als ik mijn 500S aan deze Twin LNB koppel dan kunnen de meeste zenders na een scan niet meer gevonden worden echter nog wel oa Rai 1, Tele 5, CNN Intl en de lokale zenders etc. De waarden die ik op de verschillende transponders zie, zijn over het algemeen zelfs hoger als die van de 7000/

Op beide boxen draai ik overigens Gemini 3.60!

 

Ik heb hier vergelijkbare draadjes gelezen zonder dat de oplossing hierbij stond.

Zie ik nog iets (doms) over het hoofd?

Posted

@Aldo,

 

Het lijkt erop dat je met de Dreambox 500 alleen zenders ontvangt

die een verticale polarisatie hebben.

 

Als je de Dreambox 7000 op een andere zender zet

(Horizontale/Verticale transponder of Hoge/Lage frequentieband)

verandert dat dan iets aan de ontvangstmogelijkheden van de Dreambox 500?

 

 

Met vriendelijke groeten <img src="/forums/images/graemlins/wink.gif" alt="" />

 

sattaz

Posted

Dank je wel sattaz;

 

als ik op de 7000 een andere zender selecteer dan lijkt dat zover ik kan geen invloed te hebben op de 500s.

Ook voor de zekerheid in dat geval nog eens een transponderscan uitgevoerd zonder resultaat!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...