Ga naar inhoud


monoblock lnb , wel astra, geen hotbird, verkeerd afgesteld ?


Gast jhobo

Aanbevolen berichten

ben helaas de laatste dagen erg aan het klooien geweest met mijn schotel om de signalen wat beter te krijgen, aangzien nl1,2,3 heel erg stoorde op astra.

 

ik heb een 80cm triax, met een monoblock lnb, (astra hotbird) en een humax 5400z, met aston 1.05 cam en origineel abbo canal digitaal voor complete nederlandse pakket.

 

heb de hele schotel flink op en neer gedraaid gehad met een satfinder, en heb nu eindelijk astra 1 weer werkend, zij het met hetzelfde probleem als voor ik begon en 3 dagen geen beeld meer had.

 

maar ik heb nu alleen beeld op de astra 1 , en niet op hotbird, en bij het canal digitaal pakket slechte ontvangst.

 

bij canal digitaal:(met name nl 1, 2,3,

Signal Level : 57%

Signal Quality: zeer varieerend van 16-35% (onder 20 geen beeld )

bij bv rtl 4 = mijn level 54% en qualitie varieerend van 25-53% en dus heb ik daar wel beeld.

free to air zenders zoals lokale omroepenm zitten op een level van 61% en een quality van 60% dus die zijn perfect !

 

ga ik bv naar d+ en kijk ik op taq 1, dan is het 58 om 49% , dus ook goed, zelfde geld voor prem...re.. en bv fta buitenlandse zenders.het signal quality is daar een stuk hoger ? hoe kan dit eigenlijk ?

 

maar alleen canal digitaal is dus slecht op nl zenders en daar kijk ik alleen maar naar,

betekend dit dat ik toch mijn schotel beter moet uitrichten, ????

 

ik heb echter totaal geen beeld op hotbird, dus ik denk nu dat misschien de ene lnb die eigenlijk voor hotbird is, nu afgesteld staat op astra? waardoor de 2e het niet meer doet. dat ik de schotel dus nog verder moet draaien ? en dan van achter de schotel uit gezien naar rechts ? Kan dit kloppen of slaat deze theorie nergens op ?

of zou het monoblock stuk kunnen zijn ?

 

ik heb vandaag de nieuwe josje 9.1a geupload, met nieuwe settingslijst astra hotbird, en een k.y waarmee ik nu al de hele avond d+ en prem.... kan zien, dus wat at betreft zit dat goed en denk ik dat schotel goed staat.

 

verder heb ik bij de antenne settings astra op 1 staan, , lnb universeel, 22khztone disabled, 0/12 volt switch disabled, en disec input op B staan.

 

als alternative 2 heb ik hotbird staan, met als enigste verschil diseq a,

 

iemand enige tips wat te doen om hotbird te kunnen ontvangen , (gaat mij maar om 1 zender en dat is baby tv voor de kleine ! )

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi...als je achter je schotel sta (daar waar die vast zit aan beugel ect)

en je kijk naar je monoblock dan is de linker lnb vast geklemt en deze is voor hotbird. de rechter is dan ..astra.

als je de linker lnb afsteld op hotbird en je heb daar een goed signaal ..

dan zou de astra ook redelijk tot goed moeten zijn.

sta de hoek wel goed +/- 29 / 30 gr...(dacht ik)

is je coax kabel nog goed...misschien klein stukje er afhalen bij je monoblok

en astra diseqc op B hotbird op A

 

vul rustig aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

jamaar ik vraag me dus af het feit dat ik nu astra ontvang, betekent dat niet automatisch dat de hotbird het ook zou moeten doen ?

 

of zou het kunnen dat ik dus de vastgeklemde lnb nu op astra heb gericht, ? dus dat ik verder naar rechts moet draaien om die hotbird tegen te komen ?

 

ik heb hem op 29 graden staan nu.

 

ik durf er niet zo goed aan te gaan draaien nu voor ik zeker weet dat het goed is wat ik ga doen, aangezien ik nu wel beeld heb.. alleen geen hotbird voor baby tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat de vast geklemde lnb nu op astra staat,

en deze zou op de hotbird moeten staan,

dus je zou nog iets naar rechts moeten..

 

indien mogelijk zet je tuner op een hotbird zender (free to air)

kijk dan naar je signaal meters..als je de horbird op +/- 66% krijg zou astra ook ongeveer die waarde aan moeten geven.

lig ook wel weer een beetje aan de grote van de schotel..

zit je lnb ook goed in de houder..deze moet ook horizontaal goed staan.

we horen het wel.van je

 

vul rustig aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

YES YES !! this must be my lucky day...

 

net weer even het dak op en de schotel even een zwiepertje gegeven, en binnen 10 minuten een goed signaal op hotbird !!

 

signal level 60% en quality level 80% !!!!

 

en inderdaad ook meteen beeld op astra, en beter als ooit tevoor !

 

nu heb ik op nl1,2,3 signal: 55% en quality level 50-55%

op d+ zelfs 56 om 65%

 

dus heeft inderdaad de kop die eigenlijk voor hotbird was, in 1e instanit ehet signaal voor astra gegeven..

 

mijn dag kan niet meer stuk ! ( en van de kleine ook niet, wnat die kan nu lekker naar baby tv kijken.)

 

bedankt voor de hulp !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...