Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi,

 

Ik heb hier een DM500, die via usals een rotor aanstuurt. Dit heeft een tijdje aardig gewerkt, maar sinds een paar dagen draait de rotor erg langzaam. De rotor maakt een tikkend geluid, alsof hij telkens weer opnieuw begint met draaien.

 

Het vreemde is dat als ik met 'één stap oost' of 'één stap west' de rotor aanstuur, dat hij dan zonder moeite gaat draaien (alleen stopt hij dan niet).

 

Wat ik al geprobeerd heb:

- zonder lnb

- kabel tussen rotor en DB vervangen door een stukje van 1 meter (ipv de huidige 20+)

 

 

Handmatige aansturing (via knop op rotor) krijg ik ook niet aan de gang. Komt dit misschien dootdat de DB telkens nieuwe diseqc berichten stuurt, of is de rotor gewoon aan gort?

 

 

DM500s met PLi Helenite final met 2A voeding

 

Alvast bedankt,

Ruud

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...