Ga naar inhoud

[7025] Dreambox boot niet altijd door en beeld stottert en dan hangt ie

Rytec

Aanbevolen berichten

Hulp gevraagd, mijn db boot niet altijd door, ik heb al verschillende images geprobeerd ook die van Ronaldd van 21/5, het beeld stottert onregelmatig en het gebeurt dat ie blijft hangen en dan moet ik met de aan/uitschakelaar hem weer herstarten.

wie weet raad?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet ik de cf wissen of eruit halen vooraleer ik de image erop plaats?

is dit ook het geval voor de smartcard? deze verwijderen vooraleer je een image erop zet?

ik gebruik geen BA

ik heb nu de nieuwe image van ronaldd erop staan.

~~Rytec Team~~

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nu de cf eruit gelaten, de HDD losgekoppeld en de deksel er even afgelaten, nu (voorlopig) is het beeld goed.

ronaldd image van 01082007 erin.

ik ga nu eerst de hdd checken en de onnodige mappen wissen en deze weer eraan koppelen.

~~Rytec Team~~

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na lang werken heb ik uiteindelijk de ronaldd geflashed zonder de HDD erin en zonder CF erin, dit gaf al beter resultaat en zonder stotterend beeld.

Daarna de HDD erin en na even gebruikt te hebben was er weer een crash.

Toen heb ik besloten er een andere HDD erin te plaatsen en deze via DCC geformatteerd en na een tijdje weer een vastloper, ik had het niet meer...

ik heb toen weer de image opnieuw erop gezet en toen ging het weer beter.

Daarna ook het CF-kaartje erin geplaatst, weer vastgelopen. Zelfs na uitzetten en weer aan startte de box niet meer door met dat kaartje erin.

uiteindelijk kaartje er weer uitgehaald en weer opnieuw begonnen.

Hoe kan ik nu dat kaartje bruikbaar maken zonder die eerst erin te moeten doen?

~~Rytec Team~~

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Ik heb gisteravond weer een vastloper gehad op m'n dm7025 en na het opstarten geen tekst meer op lcd, bleef maar hangen.

Ik heb toen weer enkele stappen uitgevoerd zoals nieuwe flash met en zonder CF-kaart erin. Meerdere keren vóór het opnieuw flashen de usr map verwijderd op CF en HDD, maar de LT image wilde niet aan de praat.

Ik heb er nu de ronaldd weer eens opgezet en die draait gelijk zelfs met de CF in de box waar ik de picons op heb staan.

Ik vind dit toch een vreemde zaak hoor.

Ik heb in bijlage één crashlog met de LT image kunnen bemachtigen, willen de kenners dit even controleren aub en mij evet. de oorzaak meedelen?

1423882-enigma2_crash_946685490.zip

~~Rytec Team~~

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, de LT III draait prima.

Ga eens terug naar een origineel Dream Image (niet meer klooien ermee) en dan opnieuw flashen met LT III.

Verder niks erin, geen picons, geen usb eraan nada niks, alleen na het flashen de cam erin via addons.

Het lijkt erop dat er oude rommel is blijven staan, zeker nu je zegt dat Ronaldd goed gaat.

En dan NIET je settings terug zetten, maar bv de zenderlijst er via FTP geheel opnieuw inzetten.

Zoals ik het lees gooi je oude settingen terug en dan gaat de fout in.

Todays dummy is tomorrows expert!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Vreemd, de LT III draait prima.

Ga eens terug naar een origineel Dream Image (niet meer klooien ermee) en dan opnieuw flashen met LT III.

Verder niks erin, geen picons, geen usb eraan nada niks, alleen na het flashen de cam erin via addons.

Het lijkt erop dat er oude rommel is blijven staan, zeker nu je zegt dat Ronaldd goed gaat.

En dan NIET je settings terug zetten, maar bv de zenderlijst er via FTP geheel opnieuw inzetten.

Zoals ik het lees gooi je oude settingen terug en dan gaat de fout in.

ik ga het bovenstaande zeker doen maar ik krijg na de "first boot detected" zelfs niet de kans om oude settings terug te plaatsen.
Dus dat laatste gaat voorlopig niet op.
En nu staan wel de oude settinglijsten in de ronaldd image.

Mag de hdd er wel in blijven voor bovenstaande procedure?
En u zegt settinglijst erin doen via FTP, graag iets uitleg met welk progje? DCC?

~~Rytec Team~~

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mag de hdd er wel in blijven voor bovenstaande procedure?

En u zegt settinglijst erin doen via FTP, graag iets uitleg met welk progje? DCC?

De HDD erin, moet geen probleem zijn (mogelijk wel formatteren) als het idd aan de settingslijst ligt .

Om helemaal zeker te zijn dat er geen 'rommel' achterblijft, kan je na de installatie van de originele image van DMM via FTP (eventueel wel DCC) de usr <dir> wissen.

Blijven de problemen ook na het FTP-en van de zenderlijst, dan zou ik overwegen om ook de HDD los te koppelen.

Voor het FTP-en van een zenderlijst, kan je dreamset gebruiken, werkt goed.

Denk er ook aan dat je geen eerdere backup bestanden gaat restoren, anders blijf je de problemen houden.

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Formateren hoeft (nu) ook nog niet, eerst gewoon proberen.

Settings lijsten laad je er in met dreambox edit.

Omdat je hier nog niet van op de hoogte was, versterkt het mijn gedachte dat je teveel aan het "klooien" bent met het image!

Je pakt de Joske settings, die pas je eventueel aan en laad je in dat progje en dan schrijf je dat naar de 7025.

Todays dummy is tomorrows expert!
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik had nu afgelopen zaterdag weer last van vastlopers.

Hoe was mijn opstelling? Ik had Oozoon oe1.5 in flash, dan BA op CF en LT + Ronaldd + Gemini + boxman op CF.

Heeft dus welgeteld 1 week goed gewerkt. (ik heb dus idd NIET gedaan zoals jullie vermeld hebben).

Maar het probleem deed zich voor in de door mezelf aan de praat gekregen images ; LT SMIII, Ronaldd0108, Gemini

oozoon en boxman heb ik niet kunnen testen omdat ik daar cccam en de settingslijst niet erop kreeg.

Maar gisteren heb ik dan uiteindelijk eerst een originele DMM in de flash gezet, de map USR op de HDD, CF en flash verwijderd, zelfs ook de VAR in flash verwijderd.

daarna ronaldd in flash gezet en software updates gedaan. Ik heb de settingslijsten met Dreamset erin gezet en verder niets.

Om 18:30 werkt dit weer en vanmorgen zag ik dat de LCD klok nog op 23:56 stond. Dus weeral vastgelopen gisteravond.

Ik heb de schakelaar uitgezet, 15 sec. gewacht en weer aangezet. Op dit moment draait ie nog.

Ik tast op dit moment nog in het duister wat nu effectief de oorzaak zou kunnen zijn.

Misschien zijn er weer een paar forumleden die de crashlogs willen bekijken in bijlage?

1429350-Logs.zip

~~Rytec Team~~

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of er is geen interesse meer voor dit issue of de experts onder jullie weten het ook niet, zal wel het eerste zijn zeker.

Maar enfin, ik wil toch eventjes m'n "groot" ei kwijt wat ik verder nog uitgevoerd heb.

De afgelopen dagen was het echt huilen met de pet op. Continu vastlopers en freezes in beeld, eerst was dit 1x per dag en gisteren om de paar uur.

Zelfs de vrouw des huizes werd er ambetant van.

Ik las gisteren in een ander topic met een DM500 dat die persoon ook veel freezes had wat als oorzaak kon hebben een slechte LAN verbinding of teveel "klantjes".

Ik had Gemini erop gezet maar zelfs bij de first boot liep deze al vast bij het setup menu voor de tuners.

Ik wilde toen nadat ie toch een keer doorgestart was de HDD formatteren voor alle zekerheid en dat wilde ie niet doen.

Allemaal tegenslagen.

Ik heb toen het netwerk losgekoppeld van m'n box, ik heb een D-link switch staan bij m'n firewall waar alle netwerkaansluitingen op aangesloten zitten, waaronder ook het WLAN. vandaar vertrek ik met één kabel naar de woonkamer waar ik nog een switch heb staan om m'n ROKU soundbridge en DM7025 samen te kunnen aansluiten. (ik moet nog ooit een 2e kabel erbij leggen).

De box startte perfect door, daarna m'n lievelingsimage erop gezet en die werkte ook direct goed, een paar keer de box uitgeschakeld en weer aan en steeds goed opgestart.

Dit zei me genoeg en ik heb toen die switch in de woonkamer ertussenuit gehaald en enkel de box rechtstreeks op de kabel naar de andere switch aangesloten. Dus ook daarmee goede resultaten behaald.

Terwijl ik m'n opgenomen bestanden aan het overzetten was naar m'n pc heb ik voor alle zekerheid een kleine CPU-fan aangesloten op de voeding en geplaatst tussen de dreamvoeding en HDD.

Man, wat scheelt dat in warmte zeg! zelfs vanmorgen voelde de box nog goed aan.

Ik heb ook in die image m'n HDD kunnen formatteren.

Inmiddels was het weeral 01:30 en tijd om ook eens aan je nachtrust te denken.

Vanmorgen vol hoop opgestaan en direct gekeken of ie gewoon aanging en ja hoor, hij was NIET vastgelopen.

Dus ik ben uiteraard benieuwd wat ie zal doen als ik vanavond thuiskom van m'n werk.

Doet ie het of doet ie het niet.....

U hoort nog van mij.

~~Rytec Team~~

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen