Ga naar inhoud


configuratie advies


drernie

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met het samenstellen van mijn eerste schotel set. Het doel is het ontvangst van astra 1-3 en hotbird. In eerste instantie gekeken naar de multytenne, vond ik echter te duur en te beperkt. De visiosat g4 quadro leek mij aantrekkelijker, totdat ik de wavefrontier t55 tegenkwam. Deze is een stuk goedkoper en bied meer mogelijkheden. Bovendien schijnt deze niet zo heel groot te zijn. Een en ander wil ik aansluiten op de dreamboox 500 of de 600.

 

Vragen:

- is het met de t55 mogelijk om bijv. zuid afrikaanse zenders te ontvangen op de intel sat 10?

- welke lnb's zijn het beste? Ik kom het merk smart veel tegen. Is inverto een goede keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites


Intelsat 10 zal enorm moeilijk zijn, want die staat slechts 10 graden boven de horizon! Als je echter vrij zicht hebt, dan moet het mogelijk zijn. Het signaal is echter wel zwak, dus een 90cm of beter nog een 120cm schotel is dan geen overbodige luxe.

 

Ik denk niet dat je het redt met een T55.

 

Optimist

2x DM800

Visiosat Bi-Sat 13.0/19.2/23.5/28.2 East

Visiosat 80cm 7.0 East

Link naar reactie
Delen op andere sites

@optimist, dat klinkt niet echt optimistisch

 

@drernie, ik denk dat de multitenne voor de beginner goed genoeg is, anders kun je ook nog een Diseqc 1.2 rotor kopen omdat je dan ook met een kleiner schoteltje kan werken voor ook vier satellieten

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...