drernie Posted August 20, 2007 Posted August 20, 2007 Ik ben bezig met het samenstellen van mijn eerste schotel set. Het doel is het ontvangst van astra 1-3 en hotbird. In eerste instantie gekeken naar de multytenne, vond ik echter te duur en te beperkt. De visiosat g4 quadro leek mij aantrekkelijker, totdat ik de wavefrontier t55 tegenkwam. Deze is een stuk goedkoper en bied meer mogelijkheden. Bovendien schijnt deze niet zo heel groot te zijn. Een en ander wil ik aansluiten op de dreamboox 500 of de 600. Vragen: - is het met de t55 mogelijk om bijv. zuid afrikaanse zenders te ontvangen op de intel sat 10? - welke lnb's zijn het beste? Ik kom het merk smart veel tegen. Is inverto een goede keuze
Optimist Posted August 20, 2007 Posted August 20, 2007 Intelsat 10 zal enorm moeilijk zijn, want die staat slechts 10 graden boven de horizon! Als je echter vrij zicht hebt, dan moet het mogelijk zijn. Het signaal is echter wel zwak, dus een 90cm of beter nog een 120cm schotel is dan geen overbodige luxe. Ik denk niet dat je het redt met een T55. Optimist 2x DM800 Visiosat Bi-Sat 13.0/19.2/23.5/28.2 East Visiosat 80cm 7.0 East
Hellum Posted August 20, 2007 Posted August 20, 2007 @optimist, dat klinkt niet echt optimistisch @drernie, ik denk dat de multitenne voor de beginner goed genoeg is, anders kun je ook nog een Diseqc 1.2 rotor kopen omdat je dan ook met een kleiner schoteltje kan werken voor ook vier satellieten MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now