sretlow Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 Ik heb een GSM met daarop de mogelijkheid om te internetten. Als ik vanaf buiten mijn dreambox benader kom ik gewoon in het webif? scherm. Hier kan ik zappen. Maar helaas kan ik niet een timer instellen. Ik kon dit in het verleden volgens mij wel maar dan had je volgens mij een ander adres nodig om te benaderen. Nu benader ik de dreambox gewoon door mijn IP te gebruiken. Poort 80 heb ik geforward naar mijn dreambox. Volgens mij was die ander link iets van http://xxx.xxx.xxx.xxx/gsm of http://xxx.xxx.xxx.xxx/pda. Maar deze werken niet. Iemad de oplossing. Ik werk trouwens met PLi Helenite. ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
Gerrit Vermeulen Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 Grappig! Ik heb dit ook wel eens geprobeerd maar had problemen met inloggen. Kreeg dit met m'n telefoon niet voor elkaar. Hoe doe je dit? Dreambox 7020 & 600
sretlow Geplaatst: 21 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2007 Ik krijg gewoon het normale inlog scherm alsof ik met een andere pc mijn dreambox benader. Ik heb een Nokia N80 en met mijn N70 ging het ook. Volgens zelfs met mijn 6230i (WAP). Ik interhet dus gewoon naar mijn externe IP adres. Heb wel poort 80 geforward naar het interne IP van de dreambox. ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
Gerrit Vermeulen Geplaatst: 22 augustus 2007 Geplaatst: 22 augustus 2007 Ik begrijp dus dat als je intikt /wap dat je een aangepaste interface krijgt. Toch lukt het niet met m'n 6230i om verbinding te krijgen. Zou het te maken kunnen hebben omdat ik een ander poortnummer gebruik dan poort 80. Ik type in http://ip-adres:85/wap 85 is dus het poortnummer wat ik gebruik. Op poort 80 heb ik nl. al een webserver staan. Wanneer ik dit adres via een normale browser benader gaat het wel goed en wordt er één of ander wap bestandje gedownload... De url is dus wel goed, het lijkt of mijn nokia niet met dat poortnummer kan omgaan. Dreambox 7020 & 600
arnoldl Geplaatst: 22 augustus 2007 Geplaatst: 22 augustus 2007 nou bij mij download hij ook dat wap bestandje , terwijl dat volgens mij niet de bedoeling is. maar dat weet ik niet zeker, moet het nog eens op een wap telefoon proberen. grtx , arnold
Gerrit Vermeulen Geplaatst: 22 augustus 2007 Geplaatst: 22 augustus 2007 Citaat: nou bij mij download hij ook dat wap bestandje , terwijl dat volgens mij niet de bedoeling is. Zal best wel kloppen, een gewone browser weet niet hoe hij hiermee om moet gaan. Waarschijnlijk zal je telefoon herkennen dat het een wap bestand is en het gewoon weergeven. Is nl. platte html. Weet je of het mogelijk is een andere poort te benaderen met je telefoon dan de standaard 80 poort? Dreambox 7020 & 600
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen