Ga naar inhoud


DM 7025S : Tuners apart bedienen...


kozzen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Weet iemand of het mogelijk is om op de dreambox 7025S de tuners op de 1 of andere manier apart te bedienen met 2 afstandsbedieningen zonder dat ze elkaar hinderen ?

 

Momenteel heb ik een humax 5400 waarvan de ene tv-scart-out aangesloten is op mijn tv en de andere vcr-scart-out, aangesloten op een draadsloos audio/video systeem die het signaal doorstuurt naar een andere kamer.

Vanop beide kamers kan ik met de humax afstandsbediening de humax bedienen. Op die 2 kamers moeten we dan wel naar dezelfde channel kijken.

 

Ik ben nu van plan een DM7025S te kopen met dubbele tuner.

Kan deze geconfigureerd worden dat ik in de 2 de kamers de DM7025 apart kan bedienen met het kijken naar verschillende zenders (op dezelfde satelliet) ?

Dus dat ik op beide plaatsen de channel-list kan opvragen en bedienen zonder dat men op de andere plaats daar hinder van heeft ?

 

Alvast bedankt

Kozzen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Analoog kan dat niet, digitaal wel.

 

Als je een (oud) PCtje (met TV uitgang) in de tweede kamer zet, dan kan die via netwerk op de dreambox kijken zonder dat de TV kijker er iets van ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de scart en audio op de 7025 wordt gekoppeld aan 1 tuner

de andere is dan intern vrij voor een opname

 

dus kijken naar 2 verschillende zenders op tv zit er dus niet in, evenals tv kijken via de scart en naar de radio luisteren via een andere output....

 

persoonlijk had ik dat wel verwacht op de 7025 dat ze extern los van elkaar te gebruiken waren

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

een ander trucje is met tv twee naar de hd kijken dan kun je wel twee verschillende dingen bekijken

je hebt daar een pc met tv out voor nodig mount de stream en kijk

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...